El rector de la UdG vol que la xarxa de transport públic inclogui les necessitats dels universitaris
El rector de la Universitat de Girona (UdG), Quim Salvi, demana a les administracions “repensar la xarxa de transport públic” per tal que s’adeqüi a les necessitats que tenen els estudiants universitaris, segons recull l’agència Acn. Salvi assegura que la majoria dels que viuen a Girona arriben a les facultats “en bici o a peu” però constata que hi ha un problema amb aquells qui venen de poblacions properes, perquè la majoria ho fa amb el vehicle privat. Per altra banda, el rector recorda que la universitat té aparcaments dissuasius en diferents equipaments universitaris que estan “oberts a la ciutadania” però que no se’n treu tot el suc possible perquè no estan prou ben connectats.
La mobilitat per accedir a la Universitat de Girona és un tema que preocupa des de fa anys al rectorat. De fet, el principal emissor de CO2 de la UdG és la mobilitat d'estudiants i professors amb vehicle privat per arribar a les facultats. La manera per reduir aquesta contaminació només passa per una via: millorar la connexió de les facultats amb transport públic. Per al rector de la UdG, Quim Salvi, aquest és un punt bàsic però lamenta que com a universitat no hi poden fer res. Per això demana a les administracions que tinguin en compte les necessitats de mobilitat dels estudiants per tal de reduir les emissions contaminants. Salvi recorda que l'únic que poden fer és "generar aparcaments dissuasius" i recorda que ja en tenen al Parc de Recerca i Innovació i al campus de Montilivi.
Malgrat tot, recorda que aquests aparcaments no compten amb estació de Girocleta. "Si hi arribés, potser els estudiants la farien servir per venir en bici i alguns treballadors aparcarien el seu vehicle a les facultats i baixarien al centre amb aquest mitjà de transport", assegura Salvi. Per això la solució passa per "repensar la xarxa de transport" perquè la comunitat universitària "equival a més d'un 10% de la població de l'àrea urbana de Girona" i per això té "una afectació molt important" en el trànsit del dia a dia.