ensenyament
El projecte de l'IES Narcís Monturiol sobre l'inventor guanya el premi Pallach
La vuitena edició del guardó va premiar en segon lloc una experiència de l'IES la Garrotxa d'Olot
El tercer lloc el van compartir el Far i Figueres
L'IES Narcís Monturiol de Figueres va guanyar la vuitena edició dels premis nacionals educatius i pedagògics Josep Pallach. Els guardons reconeixen experiències innovadores que s'hagin dut a terme en qualsevol esglaó de la cadena educativa i valoren també els projectes que fomenten la relació amb l'entorn i entre els alumnes. Segons el subdirector general de formació i desenvolupament del personal docent del Departament d'Ensenyament, Jordi Sabaté, els treballs presentats “demostren l'ambició educativa i un cert grau d'inconformisme i de voluntat de lluitar contra la desigualtat, que indiquen que aquest és el camí per millorar”.
Tots els premiats van ser de les comarques gironines. El primer premi va reconèixer el projecte Ictineu, el submarí de Narcís Monturiol, desenvolupat per l'aula oberta de l'institut Narcís Monturiol de Figueres. El jurat en va destacar la qualitat del treball en equip, la gran quantitat de material elaborat i també la implicació dels alumnes més grans en l'educació dels més petits. El coordinador Rafel Garcia, molt emocionat, va explicar que el projecte va consistir en l'elaboració de material audiovisual, cançons i retallables, entre altres, per donar a conèixer la figura de l'inventor figuerenc.
El segon premi se'l va endur l'IES la Garrotxa pel projecte Ull, canvi i acció, que fomenta la cohesió de l'alumnat de tercer d'ESO i Batxillerat mitjançant viatges a països dels alumnes que hi ha al centre. Allà s'entrevisten amb les famílies de l'alumnat immigrant i es treballen temes com la religió, la convivència, la família o històries vitals. Finalment, el tercer premi va ser ex aequo entre el projecte Fem un tomb per la ciutat, de l'escola d'adults del centre penitenciari de Figueres, i La vida als masos, del ZER Canigó del Far d'Empordà. El primer consisteix en el coneixement del patrimoni local per part dels reclusos i el segon en l'estil de vida de pagès. L'alcalde, Santi Vila, va cloure l'acte esperant que tots aquests treballs contribueixin a millorar l'educació del país.