Infraestructures i serveis

La ministra de Transports lamenta que el DORA deixi fora l’ampliació del Prat: “Hem perdut una gran oportunitat”

Els 120 milions d’euros que preveia invertir-hi fins a 2026 es destinaran a la sostenibilitat ambiental de tota la xarxa estatal

La minis­tra de Trans­ports, Raquel Sánchez, ha lamen­tat que l’ampli­ació de l’aero­port del Prat hagi que­dat fora del Docu­ment de Regu­lació Aero­portuària 2022-2026, o DORA II, el pla que fixa les línies mes­tres per al sec­tor aero­por­tu­ari espa­nyol dels pròxims cinc anys. “És una situ­ació que, com a cata­lana, m’entris­teix i lamento perquè real­ment penso que hem per­dut una gran opor­tu­ni­tat de con­tri­buir a un futur per millo­rar Cata­lu­nya i també Espa­nya”, ha dit Sánchez aquest dime­cres en la pre­sen­tació del DORA II.

La titu­lar de Trans­ports ha expli­cat que el pla pre­veia inver­tir 120 mili­ons d’euros fins a 2026 dels 1.700 totals de l’ampli­ació de la infra­es­truc­tura, que ara es des­ti­na­ran a la sos­te­ni­bi­li­tat ambi­en­tal de tota la xarxa d’Aena. Sánchez ha con­cre­tat que la inversió frus­trada per a l’aero­port de Bar­ce­lona s’inver­tirà en “pro­jec­tes trans­ver­sals no regi­o­na­lit­za­bles per a tota la xarxa d’aero­ports des­ti­nats fona­men­tal­ment a ener­gies reno­va­bles, sos­te­ni­bi­li­tat i inno­vació”.

La inversió total als aero­ports d’Aena ascen­deix a 2.250 mili­ons d’euros amb una mit­jana d’inversió anual de 450 mili­ons. El con­junt d’aero­ports cata­lans –Bar­ce­lona, Girona, Reus i Saba­dell– rebran una inversió de 293,125 mili­ons d’euros entre 2022 i 2026.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia