Societat

Les operadores de telefonia mòbil, preparades per gestionar prop de 100 milions de missatges de text la nit de Cap d'Any

Les operadores de telefonia mòbil es preparen per gestionar prop de 100 milions de missatges de text la nit de Cap d'Any, dia destacat per l'elevat volum d'enviament de SMS entre usuaris de mòbils.

Fonts del sector han destacat les nits del 24 i el 31 de desembre com les de més gran volum en l'enviament de missatges de text, en els horaris compresos entre les 18:00 i 21:00 hores la Nit de Nadal, i entre les 00:00 i la 01:00 de la nit de Cap d'Any.

Des de Telefónica han explicat que Movistar espera registrar aquesta nit un lleuger ascens respecte a les dades obtingudes el 2006, data en la qual Movistar va gestionar uns 18 milions de missatges curts. L'operadora va gestionar entre les 20:00 i les 21:00 hores de la passada Nit de Nadal uns 13 milions de SMS, respecte dels 10,5 milions del 2006.

Per la seva banda, des de Yoigo han indicat que el 24 de desembre es van emetre per la seva xarxa 504.000 SMS, i 356.000 durant el dia de Nadal. La quarta operadora de telefonia mòbil va començar a prestar serveis a començament de desembre del 2006.

Segons les estimacions de l'operadora catalana Lleida.net, durant el mes de desembre se superarà la xifra rècord de 1.000 milions de missatges de text enviats entre usuaris de mòbils. La companyia va registrar un increment del 30% en el trànsit de missatges durant el passat 24 de desembre.

Fonts de Lleida.net han destacat que la companyia ha multiplicat per 10 la xifra de missatges de text que s'envien a altres països.

El preu dels missatges de text oscil·la entre els 10 cèntims que cobra Yoigo fins a 15 cèntims de Movistar, Orange i Vodafone, tot i que en alguns casos l'import es redueix fins a 7,5 cèntims dels bons d'Orange i els 9 cèntims en certes tarifes de Vodafone. En algunes promocions fins i tot arriben a ser gratuïts. Així, el preu mitjà per missatge de text se situaria en 10,37 cèntims, que multiplicats pels 200 milions de SMS estimats pel sector durant el període nadalenc, queden en un import total superior als 20 milions d'euros.

Evitar col·lapses
Entre els usuaris de telefonia mòbil cada vegada és més habitual l'enviament de missatges de text o multimèdia per felicitar el Nadal, de manera que aquestes comunicacions estan substituint progressivament les tradicionals telefonades per la seva immediatesa, originalitat i baix cost. A més, permeten l'enviament massiu d'un mateix contingut a diverses persones de l'agenda.

Segons un estudi elaborat per Movilonia.com, el 94% dels usuaris de mòbils rep SMS felicitant-los el Nadal, mentre que només un 8,3% dels enquestats ha reconegut haver enviat missatges multimèdia.

Alhora, l'informe posa de manifest que els usuaris prefereixen enviar missatges en cadena, ja que només un 11,7% va indicar que envia missatges personalitzats, mentre que un 52,1% prefereix remetre el mateix SMS a un grup de persones.

Fonts de Vodafone han indicat que la companyia ha posat en marxa actuacions similars a les usades en les festes precedents, "amb la finalitat de reforçar la capacitat de la xarxa per fer front a l'increment de trànsit que s'experimenta especialment durant la Nit de Nadal i la de Cap d'Any".

L'operadora catalana de missatges de text Lleida.net ha desenvolupat un sistema per evitar l'"embús" de la xarxa durant les hores de major afluència d'enviament de SMS mitjançant la programació amb antelació del missatge.

Amb el programari Mòbil SMS Virtual, que la companyia ofereix de manera gratuïta al web www.lleida.net, els usuaris podran redactar amb antelació des del seu ordinador els missatges de felicitació i programar l'enviament a una llista de mòbils a una hora determinada. El cost del missatge oscil·la des dels 0,12 fins a 0,9 cèntims.

Per la seva banda, el ministeri d'Indústria recomana trucar abans de la mitjanit del dia 31 de desembre, reduir la durada, espaiar els intents de les trucades fallides en un termini raonable de temps, enviar missatges de text amb antelació suficient o preestablir SMS amb hora de lliurament diferida, felicitar per correu electrònic o enviar missatges a mòbils d'Internet per millorar la disponibilitat de la xarxa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.