ADMINISTRACIONS
Malestar amb la nova zona blava de Sant Pol, al límit guixolenc amb s’Agaró
L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, dins dels canvis de model i l’actualització a l’alça de les tarifes de la zona blava, que van entrar en vigència a inici d’any, preveia una ampliació considerable del nombre de places –150 de noves al nucli litoral de Sant Pol– i de dies de pagament anuals –tots els caps de setmana i quatre setmanes senceres més a l’estiu, que del trimestre del 15 de juny al 15 de setembre s’ha ampliat a tot el quadrimestre, de l’1 de juny al 30 de setembre.
Després d’una dècada llarga de caducitat de l’anterior contracte, els antics preus s’han elevat dels 0,70 euros per hora als 1,80 euros que valdran 60 minuts a l’estiu. El govern local, de TSF i el PSC, ha argumentat que els residents tenen alguns avantatges, com ara un tiquet de 30 minuts gratuïts al dia, i que es fa en pro de la rotació que ha d’afavorir els comerciants. Però, en el cas de Sant Pol, molts dels comerços pertanyen a s’Agaró i es troben que clients i treballadors de Castell i Platja d’Aro han de pagar un preu molt elevat. Residents no guixolencs a banda.
El carrer Gavines, detonant
El carrer Gavines, amb una vorera que pertany a s’Agaró i l’aparcament i l’altra vorera a Sant Pol, ja havia estat escenari de conflictes en el passat, saldats amb un pacte tàcit entre els alcaldes de Sant Feliu de Guíxols i Platja d’Aro pel qual la mitja esplanada més propera a la platja seria de pagament i l’altra meitat, a partir del carrer Gironès –a s’Agaró– i East Grinstead –de Sant Pol–, seria lliure.
Fins a aquest juny, segurament per l’escassa demanda en temporada baixa, l’Ajuntament de Sant Feliu no havia activat el repintat de les noves places, però, els darrers dies, han aparegut les 150 noves places pintades i els parquímetres de gestió guixolenca en servei, cosa que ha fet enutjar comerciants i veïns de s’Agaró.
El president de l’Associació d’Empresaris de s’Agaró, David Adrià, diu que “hi ha recollida de firmes en marxa i s’està preparant una instància” adreçada a l’Ajuntament de Sant Feliu, per la “manca de diàleg” amb què s’ha ampliat la zona blava.
Els comerciants també han traslladat, de moment, el “malestar” al seu alcalde, Maurici Jiménez, que informalment ja havia expressat els seus dubtes, sense gaire èxit. L’executiu veí sosté que l’objectiu és generar “rotació de vehicles”, en contraposició a les llargues estades d’automòbils que a penes es belluguen durant els caps de setmana o els períodes d’estiu. Jiménez avança que condicionaran una nova esplanada d’aparcament gratuït al terreny municipal que hi ha al sector oest de Sant Pol, al parc de Sant Ramon, a més de l’espai lliure d’aparcament que hi ha a la nova zona urbanitzada de s’Agaró, encara poc coneguda pels veïns i més lluny de la platja.
Pel que fa a Sant Feliu, el tinent d’alcalde Josep Saballs, portaveu del govern guixolenc, defensa que la zona blava afavorirà que tothom hi pugui aparcar amb més facilitat, per exemple, per carregar i descarregar. Per bé que la situació de moment tampoc afavoreix els segons residents de la zona que pertany a Sant Feliu, que no es beneficiaran de cap avantatge de la zona verda de nova creació –al centre– i només podran aspirar als 30 minuts diaris gratuïts si domicilien algun vehicle al municipi. És la mateixa situació amb què topen, per exemple, els jardiners que fins ara podien estacionar de franc o amb tarifes més reduïdes. Saballs remet, en aquests casos, a la zona lliure de pagament en l’esplanada de sauló de l’avinguda Vall d’Aro.