Societat

figueres

Maia Flequers, el millor brunyol de l’Empordà

El concurs forma part del Fòrum Gastronòmic Ciutat que es realitza avui i demà a Figueres amb la cuina dolça i salada com a fil conductor

Maia Fle­quers de Figue­res ela­bora el millor Bru­nyol de l’Empordà segons el vere­dicte del jurat del con­curs, que es va cele­brar diven­dres a l’Escola d’Hos­ta­le­ria Ins­ti­tut Oli­var Gran de Figue­res. Maia Fle­quers és un local emblemàtic de la ciu­tat, ubi­cat a la plaça de la Pal­mera i en fun­ci­o­na­ment des de finals de la dècada dels 80 del segle pas­sat. Robert Figue­ras n’és el fun­da­dor i actual res­pon­sa­ble.El con­curs del Bru­nyol és una de les prin­ci­pals nove­tats del Fòrum Gas­tronòmic Ciu­tat que avui i demà se cele­bra a Figue­res. Hi han par­ti­ci­pat una quin­zena de pas­tis­sers, fle­que­res i cui­ners de les comar­ques giro­ni­nes amb punts de venda oberts al públic. El jurat estava for­mat per Lídia Casa­de­mont (die­tista, nutri­ci­o­nista i gas­tro-comu­ni­ca­dora), Mia Font (pre­si­dent del Gremi de Fle­quers Arte­sans de les Comar­ques Giro­ni­nes), Rosor Parés (cèlebre bunyo­laire de Vilajuïga), Aurora Sánchez (Comerç Figue­res Asso­ci­ació), Josep Maria Tornés (Pas­tis­se­ria Tornés de Girona), Alberto Pizarro (pro­fes­sor de Fleca i Pas­tis­se­ria a l’Escola d’Hos­ta­le­ria Ins­ti­tut Oli­var Gran de Figue­res) i Ramon Fer­rer (cap d’estu­dis del mateix cen­tre). Tots ells van des­ta­car la qua­li­tat gene­ral dels par­ti­ci­pants.

El premi per al gua­nya­dor és que avui i demà dis­posa d’una parada al Fòrum Ciu­tat. L’espai està equi­pat amb una fre­gi­dora perquè pugui comer­ci­a­lit­zar el seu pro­ducte durant els dos dies que dura l’esde­ve­ni­ment. També ha rebut un guardó que acre­dita l’esta­bli­ment com autor del Millor Bru­nyol de l’Emporda 2024 i el Gremi de Fle­quers Arte­sans l’ha obse­quiat amb 300 kg d’És Farina de Girona.

El Fòrum Gas­tronòmic Ciu­tat, que per pri­mera vegada té lloc a Figue­res, està obert entre les 10 del matí i les 8 del ves­pre i pre­senta un pro­grama en el qual la cuina dolça i la cuina salada hi tenen una forta presència. Aquest cap de set­mana, el cer­ta­men ofe­reix demos­tra­ci­ons culinàries, tasts de pro­duc­tes de pro­xi­mi­tat, ses­si­ons gas­tronòmiques i con­cur­sos. Compta amb una vin­tena d’expo­si­tors i pretén acos­tar la gas­tro­no­mia al públic en gene­ral, al mateix temps que es marca com a objec­tiu prin­ci­pal rei­vin­di­car la cuina empor­da­nesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia