El projecte per perllongar la L4 entre La Pau i La Sagrera, fet en 15 mesos
El perllongament de la línia 4 de metro des de l’estació de la Pau fins a l’intercanviador de la Sagrera tindrà el projecte constructiu fet en 15 mesos. El departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat avui la seva redacció per un import de dos milions i ha de servir per definir tècnicament les actuacions pendents d’executar necessàries per a la posada en servei del perllongament, que tindrà una inversió d’un 98 milions.
El projecte preveu l’execució d’un nou túnel excavat a cel obert entre pantalles, d’uns 320 mestres de longitud; la nova estació de Santander i diverses actuacions en els dos trams de túnel ja existents. La nova estació disposarà d’andanes laterals i comptarà amb un vestíbul únic amb accés des del carrer de Santander.
El Pla Director d’Infraestructures 2021 – 2030 de l’Àrea de Barcelona preveu el perllongament de la línia des de l’estació de la Pau, donant lloc a tres estacions més, dues de les quals seran intercanviadors potents: Santander, Sagrera-TAV i la Sagrera.
Bona part de la infraestructura del perllongament entre la Pau i la Sagrera de l’L4 ja està executada; la major part del túnel ja està construït i és actualment utilitzat per l’L9/L10 nord. D’altra banda, també està executada el 100% de l’obra civil de les estacions de la Sagrera – TAV i de la Sagrera. Així, sumant l’obra executada i la pendent, la inversió total del perllongament suma una inversió global de més de 300 milions.
El perllongament complert de l’L4, tot i tenir una longitud relativament curta –uns 3 quilòmetres– permetrà augmentar la connectivitat amb les línies L1, L5, L9, Rodalies i Alta Velocitat, a més d’ampliar la cobertura del servei de metro en àmbits de caràcter residencial, industrial, comercial i de serveis. Es preveu que tingui una demanda de més de 15 milions de viatgers a l’any i que estalviï 1.000 tones d’emissions de CO2 anuals.
L4 té una longitud de 16,5 quilòmetres i compta amb 22 estacions; des de la parada de Trinitat Nova, al districte de Nou Barris; fins arribar a l’estació de la Pau al districte de Sant Martí, tot creuant Horta-Guinardó, Gràcia, l’Eixample i Ciutat Vella