Infraestructures i serveis

URBANISME

L’Ajuntament de Sant Pol en ple rebutja el nou accés de l’autopista

Govern i oposició hi veuen una greu afectació sobre el territori, un elevat cost ambiental i cap benefici estructural

Reclamen que la inversió de 20 milions es destini a millorar la mobilitat real del municipi

Acord unànime de govern i oposició de Sant Pol de Mar per rebutjar el nou accés de l’autopista C-32 projectat pel departament de Territori i que el gener passat es va posar a exposició pública juntament amb cinc accessos més previstos en aquesta via ràpida que travessa la comarca. En el darrer ple municipal els grups de Junts, ERC, Més Sant Pol i la CUP van aprovar una moció en la qual deixen palesa la seva negativa a què es construeixi el nou enllaç que afecta també els municipis de Canet de Mar i Sant Cebrià. L’obra, segons el projecte de Territori, l’integren dues rotondes a banda i banda de l’autopista que es connecten mitjançant un nou pas inferior al camí de Canet de Mar a Sant Cebrià de Vallalta. La rotonda costat sud connecta amb el nucli de Canet al carrer Ronda Doctor Manresa i la rotonda costat nord connecta amb la urbanització Bellavista i Bellaguarda.

Segons recull la moció, l’Ajuntament de Sant Pol argumenta la negativa perquè consideren que suposarà una greu afectació al territori, amb un cost ambiental massa elevat i sense cap benefici estructural.

Al mateix temps, reclamen que la inversió prevista de 20 milions d’euros es destinin a resoldre els “problemes reals” de mobilitat que pateix actualment el municipi, com son millorar la freqüència i augmentar les parades de bus o incrementar el nombre de trens que circulen per la R1. “Sant Pol de Mar no necessita aquest tipus d’accessos per resoldre un problema que actualment no existeix”, recull el text. Entre els diferents arguments que precisa la moció destaca que “la mobilitat per la N-II no disminuirà atès que bona part de l’afectació es produeix principalment per la circulació dels autocars i cotxes amb destí a la zona turística del municipi veí de Calella, i just aquest enllaç no ha estat incorporat al present document”. El nou enllaç de Calella i la remodelació del de Pineda van caure de l’exposició pública del gener atesa “la complexitat tècnica”, segons el mateix Departament i es va anunciar que s’inclourien en un estudi separat.

Afectar el medi ambient

La moció especifica que el nou accés provocarà una important afectació mediambiental, tant de flora com de fauna, i un gran impacte sobre el territori i la biodiversitat, “afectant els connectors biològics i una pèrdua important del sòl agrícola”. La moció apunta que no s’avalua la connexió prevista amb el propi municipi de Sant Pol, i de la qual es preveu que pot generar afectacions i un impacte negatiu de la mobilitat al seu pas per les urbanitzacions de Bellavista, Bellaguarda i El Farell, ubicades en un entorn de caire més rural que no pas urbà. “ Pel què fa la planejament, l’enllaç es preveu en la seva totalitat en sòls classificats pel Pla Territorial Metropolità de Barcelona, PTMB, d’Espais de protecció especial pel seu interès natural i agrari, i en la banda sud de l’autopista espais amb protecció jurídica supramunicipal”, concreta i afegeix que també perjudicaria el patrimoni arquitectònic i l’entorn de masies incloses al Pla Especial de Masies de Sant Pol de Mar, en concret Can Bella de Dalt, entre d’altres.

D’altra banda, des de Sant Pol consideren excessiu el període de 30 anys per recuperar la inversió de 20 milions d’euros previstos per l’enllaç “quan en la resta d’enllaços se situa entre els 4 i 10 anys. El gran cost ambiental no justifica el baix retorn dels beneficis”. “Resulta completament absurda la creació d’aquests accessos en una zona que no pot créixer més a nivell urbanístic i que no requereix de noves vies per accedir a qualsevol punt de la zona, uns accessos que la sortida ja existent cobreix amb solvència”, manté l’escrit. La moció es farà arribar tant a la Generalitat com a la Diputació i a la resta de municipis del Maresme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia