Societat

Vuitanta autobusos sense cotxera aparquen cada dia al mig d'un polígon de Gavà

Transport

Les per­so­nes que cir­cu­len habi­tu­al­ment per l'auto­pista C-32 es deuen haver ado­nat de la presència d'un munt d'auto­bu­sos de color groc de l'empresa Mohn esta­ci­o­nats al car­rer de la Tècnica, a tocar del cen­tre comer­cial Bar­na­sud de Gavà. Es tracta d'una solució pro­vi­si­o­nal que ja fa vuit mesos que dura i que encara s'haurà d'apli­car cinc mesos més. És el temps neces­sari perquè Mohn pugui cons­truir unes noves cot­xe­res.

Les actu­als cot­xe­res, situ­a­des a Vila­de­cans, han que­dat peti­tes per aco­llir els 160 auto­bu­sos que for­men l'actual flota de l'empresa de trans­port interurbà del Baix Llo­bre­gat. Segons han indi­cat fonts de Mohn, les ins­tal·laci­ons pro­vi­si­o­nals esta­ran situ­a­des al mateix car­rer de la Tècnica, en uns ter­renys de 10.500 m2 que l'Ajun­ta­ment de Gavà ha cedit de manera tem­po­ral. En aquest espai s'hi ha d'aca­bar de cons­truir un equi­pa­ment públic.

Men­tre el con­sis­tori no es deci­deixi a fer-ho, i com a mínim durant qua­tre anys, 100 auto­bu­sos apar­ca­ran en aquest indret, que dis­po­sarà de zona de repos­tatge i neteja de vehi­cles, un petit magat­zem, lava­bos i una cabina per al por­ter. Demà l'Enti­tat Metro­po­li­tana del Trans­port (EMT) adju­di­carà les obres, que com­por­ta­ran una inversió d'1,5 mili­ons d'euros a càrrec de l'ens metro­po­lità.

Més a llarg ter­mini, l'EMT està aca­bant d'ela­bo­rar els pro­jec­tes de dues noves cot­xe­res soter­ra­des al Prat de Llo­bre­gat i Bada­lona. En con­cret, les del Prat se situ­a­ran en un extrem del barri de Sant Cosme, al llarg de la ronda del Sud, entre els car­rers Car­de­ner i Túria. Tindrà capa­ci­tat per a uns 300 auto­bu­sos de les empre­ses Mohn, Oli­ve­ras i Rosan­bus, que són les que ope­ren a la zona i enlla­cen els muni­ci­pis del delta del Llo­bre­gat amb Bar­ce­lona.

Atès que el 50% dels ter­renys s'han de des­ti­nar a parc urbà, els auto­bu­sos s'esta­ci­o­na­ran en un edi­fici d'uns 120 metres de llar­gada i 55 d'amplada que comp­tarà amb dife­rents nivells sub­ter­ra­nis. La planta baixa o nivell 0 es des­ti­narà a l'apar­ca­ment de vehi­cles pri­vats. Hi haurà una vin­tena de pla­ces per a mini­bu­sos, el taller de repa­ració i man­te­ni­ment i les dependències dels con­duc­tors. En els altres nivells, tots sub­ter­ra­nis, es dis­po­sarà d'una mit­jana de 60 pla­ces d'autobús per apar­car.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.