Societat
UGT i CCOO avalen el traçat del TGV pel centre de BCN però demanen que es garanteixi la seguretat
Els sindicats es reuneixen amb l'Ajuntament de Barcelona per intercanviar les valoracions sobre el tren d'alta velocitat
Els sindicats majoritaris, UGT i CCOO, han assegurat que a aquestes alçades no es pot replantejar el traçat del TGV pel centre de Barcelona, encara que han demanat participar en els òrgans de seguiment de les obres per garantir que aquestes es facin amb total seguretat.
El secretari general de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, i el de CCOO, Joan Coscubiela, han fet aquestes valoracions després de reunir-se amb el quart tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Ramón García-Bragado, dins de la roda de contactes que aquests dies està fent l'ajuntament amb sectors representatius de la societat.
Coscubiela ha assenyalat que ara "no té sentit discutir el traçat", mentre que Álvarez ha destacat que "després de tres ministres de Foment i tres presidents de la Generalitat, a hores d'ara, no es pot replantejar aquesta obra", per afegir que "potser fa quatre o cinc anys sí".
Eliminar els embuts
Els dos líders sindicals han justificat el traçat pel centre de la ciutat per l'oportunitat que, segons Álvarez, suposa per als trens de Rodalies de la ciutat, ja que el nou túnel permetria augmentar-ne la capacitat i la freqüència de pas, a més d'"eliminar un dels embuts que tenim".
Per això, tant UGT com CCOO s'han centrat a demanar mesures de control que permetin assegurar que les obres es desenvolupin seguint els màxims criteris de seguretat, "tant per als edificis com per als treballadors", segons ha puntualitzat Coscubiela.
El Fòrum com a model
Els dos dirigents sindicals han citat l'exemple de les obres al Fòrum de les Cultures com a model a seguir, ja que malgrat utilitzar milers de treballadors de centenars d'empreses l'índex de sinistralitat va ser "mínim".
Per als sindicats majoritaris, l'important ara és donar a la ciutadania les màximes garanties de seguretat en la realització del projecte.
El secretari general de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, i el de CCOO, Joan Coscubiela, han fet aquestes valoracions després de reunir-se amb el quart tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Ramón García-Bragado, dins de la roda de contactes que aquests dies està fent l'ajuntament amb sectors representatius de la societat.
Coscubiela ha assenyalat que ara "no té sentit discutir el traçat", mentre que Álvarez ha destacat que "després de tres ministres de Foment i tres presidents de la Generalitat, a hores d'ara, no es pot replantejar aquesta obra", per afegir que "potser fa quatre o cinc anys sí".
Eliminar els embuts
Els dos líders sindicals han justificat el traçat pel centre de la ciutat per l'oportunitat que, segons Álvarez, suposa per als trens de Rodalies de la ciutat, ja que el nou túnel permetria augmentar-ne la capacitat i la freqüència de pas, a més d'"eliminar un dels embuts que tenim".
Per això, tant UGT com CCOO s'han centrat a demanar mesures de control que permetin assegurar que les obres es desenvolupin seguint els màxims criteris de seguretat, "tant per als edificis com per als treballadors", segons ha puntualitzat Coscubiela.
El Fòrum com a model
Els dos dirigents sindicals han citat l'exemple de les obres al Fòrum de les Cultures com a model a seguir, ja que malgrat utilitzar milers de treballadors de centenars d'empreses l'índex de sinistralitat va ser "mínim".
Per als sindicats majoritaris, l'important ara és donar a la ciutadania les màximes garanties de seguretat en la realització del projecte.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.