Sortir de festa i tornar a casa amb uns pits nous
Els empresaris de la nit de l'Argentina han trobat un nou ganxo per atraure clients a les seves discoteques i festes. Fer concursos o sortejar operacions de cirurgia estètica, especialment els implants mamaris, s'ha convertit en la nova moda i en una forma de competir entre els locals d'oci nocturn.
La discoteca Montecristo lidera aquesta mena de concursos, i el proper 15 de novembre sortejarà els implants entre totes les aspirants. El propietari de la discoteca defensa aquesta tècnica per atraure clients perquè "és el que reclama la gent, els concursos tradicionals passen desapercebuts". Altres locals ja van començar a sortejar pits al setembre, amb gran èxit de convocatòria, segons apunten fonts del sector citades per EFE.
Ara bé, no tots els districtes argentins han permès aquesta estrambòtica forma de publicitat. A Còrdova, al centre del país, s'ha tolerat, però en províncies com Buenos Aires i La Rioja ja s'ha anunciat la intenció de prohibir aquests concursos perquè es consideren perillosos per al pacient i perquè atempten contra les normes ètiques de la medicina.
De fet, la polèmica entre empresaris i metges per aquesta qüestió ve de lluny, i va revifar en saber-se que una jove argentina resident a l'Estat espanyol va morir la setmana passada després de fer-se una operació de pits a l'Argentina, on el cost era molt més baix. Els metges denuncien el perill que comporta aquesta mena d'operacions si la pacient no compleix tots els requisits, i exigeixen que "es posi fre a la proliferació d'aquestes iniciatives. Alguns governs de províncies ja han iniciat els tràmits legals per prohibir els concursos.