Societat

energia

El Pallars planta cara a la MAT de Ponent

Alcaldes i ecologistes preparen una ofensiva legal contra el projecte

Alcal­des de dife­rents par­tits polítics i eco­lo­gis­tes van coin­ci­dir ahir a Tremp en un acte infor­ma­tiu en con­tra del pro­jecte de la línia de molt alta tensió (MAT) Penyalba-Montsó-Isona. Ha estat el pri­mer acte de la pla­ta­forma con­tra la MAT de Ponent des que Red Eléctrica (REE) va reve­lar, a mit­jan gener, el traçat esco­llit per fer pas­sar la MAT i con­nec­tar la xarxa elèctrica ara­go­nesa i cata­lana a través de la Riba­gorça i el Pallars. Tant el pre­si­dent del Con­sell Comar­cal del Pallars Jussà, Xavier Pont, com els alcal­des pre­sents a la tro­bada van asse­gu­rar que s'opo­sa­ran amb fer­mesa al pro­jecte i ja pre­pa­ren mesu­res legals. Fins i tot els que no resul­ten afec­tats direc­ta­ment. “Tenim la una­ni­mi­tat dels catorze alcal­des de la comarca; ja estem prou bom­bar­de­jats per línies elèctri­ques, no volem aquesta ni cap altra línia”, va dir l'alcalde de Salàs de Pallars, Fran­cesc Bor­rell, muni­cipi que queda lluny del traçat.

Xavier Pont va anun­ciar que el Con­sell Comar­cal ja té a punt un equip jurídic extern i un de tècnic per tre­ba­llar en les al·lega­ci­ons. Segons Pont, la línia no és necessària perquè es poden apro­fi­tar millor les infra­es­truc­tu­res elèctri­ques actu­als, el traçat afecta espais natu­rals i de patri­moni cul­tu­ral i con­si­dera que el Pallars, amb 350 quilòmetres d'auto­pis­tes elèctri­ques i set línies d'alta tensió cre­uant el seu ter­ri­tori, ha demos­trat ja prou soli­da­ri­tat energètica amb Cata­lu­nya.

Els alcal­des dels cinc muni­ci­pis d'admi­nis­tració cata­lana afec­tats pel traçat i de tretze dels setze muni­ci­pis d'admi­nis­tració ara­go­nesa s'opo­sen al pro­jecte. A part del fruit que la seva opo­sició pugui donar, la pla­ta­forma ciu­ta­dana aposta també per una ofen­siva legal que aturi el pro­jecte.

La pla­ta­forma ja té a punt una denúncia davant la Unió Euro­pea con­tra el pro­jecte, perquè apro­fita el traçat de la línia Graus-Sallent, anul·lada pel Tri­bu­nal Suprem, i les pilo­nes i tor­res aban­do­na­des de la fallida línia Aragó-Casa­rilh.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.