Societat
Demanen que el trajecte en tren Barcelona-Manresa sigui de 50 minuts
Un estudi veu viable el projecte i considera que per reduir el recorregut cal millorar-ne el traçat
Millorar les connexions ferroviàries entre Manresa i Barcelona perquè el trajecte entre les dues ciutats sigui d'uns 50 minuts és l'objectiu de l'estudi presentat avui a Manresa pel Consell Comarcal del Bages i el Consorci Viari de la Catalunya Central.
Segons l'estudi, per aconseguir rebaixar entre 4 i 9 minuts l'actual recorregut del trajecte faria falta millorar el traçat de la línia Barcelona-Manresa per augmentar la velocitat comercial i reduir el nombre de parades; augmentar la dotació de trens, introduir combois semidirectes en hora punta i modernitzar les estacions.
Pel que fa als trens semidirectes, l'estudi proposa un nou model de comboi semidirecte que en hores punta, entre les 6.30 i les 8h, comuniqui Manresa i Barcelona amb parades únicament a les estacions de més demanda, així com incloure quatre nous trens per a aquest recorregut i augmentar-ne la freqüència.
Un dels responsables de l'estudi, Gabriel Jódar, ha manifestat que l'informe constata les males condicions en que es troben les estacions de Renfe de la comarca del Bages, especialment Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet, però també Manresa, que no compleixen amb les normes d'accessibilitat.
Segons els responsables de l'estudi, les propostes es podrien dur a terme a curt termini amb una inversió d'uns 60 milions d'euros.
Segons l'estudi, per aconseguir rebaixar entre 4 i 9 minuts l'actual recorregut del trajecte faria falta millorar el traçat de la línia Barcelona-Manresa per augmentar la velocitat comercial i reduir el nombre de parades; augmentar la dotació de trens, introduir combois semidirectes en hora punta i modernitzar les estacions.
Pel que fa als trens semidirectes, l'estudi proposa un nou model de comboi semidirecte que en hores punta, entre les 6.30 i les 8h, comuniqui Manresa i Barcelona amb parades únicament a les estacions de més demanda, així com incloure quatre nous trens per a aquest recorregut i augmentar-ne la freqüència.
Un dels responsables de l'estudi, Gabriel Jódar, ha manifestat que l'informe constata les males condicions en que es troben les estacions de Renfe de la comarca del Bages, especialment Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet, però també Manresa, que no compleixen amb les normes d'accessibilitat.
Segons els responsables de l'estudi, les propostes es podrien dur a terme a curt termini amb una inversió d'uns 60 milions d'euros.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.