Societat
Rodalies disposarà de 35 trens menys al dia per obres del TGV
El servei de Rodalies de Renfe disposarà de 35 trens menys al dia, entre el 28 de juliol i l'11 de setembre, per obres a l'estació de Sants, encara que això no disminuirà la capacitat del servei perquè els trens tindran doble composició, obligarà a reestructurar les freqüències i destins en 4 línies.
L'arribada del TGV a Barcelona ha provocat que des de fa uns mesos hi hagi obres a Sants, que, en aquesta fase, permetran la construcció del túnel d'accés a Sants i la modificació en la configuració dels pilars de l'estació, a més aquests dies també es realitzaran obres en el nus ferroviari de Castellbisbal (Vallès Occidental).
Les obres obligaran a interrompre una de les dues vies en el trajecte Barcelona Sants-l'Hospitalet i a reestructurar el servei i els horaris de les línies de rodalies 1, 3, 4 i 7 de rodalies, que afectarà el seu recorregut i la freqüències de pas dels trens.
Canvis a Plaça Catalunya
Remacha ha explicat que pel túnel de plaça Catalunya només circularà la línia C-4, mentre que la C-1, la C-3 i la C-7 que també passen per aquesta estació finalitzaran el seu recorregut abans d'arribar al túnel.
La línia C-1, l'Hospitalet-Blanes, tindrà com a origen i destí l'estació de França, per la qual cosa no donarà servei a les estacions d'Arc de Triomf, Plaça de Catalunya, Sants i l'Hospitalet/Molins de Rei.
L'alternativa per arribar a aquests destins serà agafar al Clot la línia C-2 o les línies 1 o 2 de metro.
La línia C-3, entre l'Hospitalet i Vic, finalitzarà a Sant Andreu Arenal i l'alternativa per arribar a les estacions a les quals no arriba són la línia C-4 de rodalies i la línia 1 de metro a l'estació de Fabra i Puig.
En la línia C-4, que enllaça Manresa-Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders, el servei serà l'habitual, excepte en el tram de l'Hospitalet-Martorell on la freqüència de pas serà menor.
La línia C-7, Martorell-l'Hospitalet, finalitzarà el seu servei a Montcada Bifurcació, pel que no prestarà servei directe a les estacions de Torre de Baró, Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants i l'Hospitalet i els enllaços es faran amb les línies C-3 i C-4.
Els canvis de transport es realitzaran amb el mateix bitllet de rodalia.
Les obres
En aquesta fase de les obres, es construirà 543 metres lineals de pantalles laterals per al túnel d'accés de l'AVE a l'estació de Sants i la reconfiguració de tres dels pilars que sustenten la llosa que cobreix les vies.
En el mateix període, Adif realitzarà en el nus ferroviari de Castellbisbal una sèrie d'actuacions per connectar el ramal del Vallès amb l'accés a Can Tunis i Port de Barcelona, la qual cosa provoca la reducció de la capacitat de la línia C-4 en el tram Martorell-Molins de Rei.
El director d'Infraestructura de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, Rafael Rodríguez, ha explicat que no està previst que aquestes obres incrementin el nombre d'avaries pels voltants de Sants i ha assenyalat que les obres que es realitzaran al setembre i octubre provocaran noves incidències en el trànsit.
L'arribada del TGV a Barcelona ha provocat que des de fa uns mesos hi hagi obres a Sants, que, en aquesta fase, permetran la construcció del túnel d'accés a Sants i la modificació en la configuració dels pilars de l'estació, a més aquests dies també es realitzaran obres en el nus ferroviari de Castellbisbal (Vallès Occidental).
Les obres obligaran a interrompre una de les dues vies en el trajecte Barcelona Sants-l'Hospitalet i a reestructurar el servei i els horaris de les línies de rodalies 1, 3, 4 i 7 de rodalies, que afectarà el seu recorregut i la freqüències de pas dels trens.
Canvis a Plaça Catalunya
Remacha ha explicat que pel túnel de plaça Catalunya només circularà la línia C-4, mentre que la C-1, la C-3 i la C-7 que també passen per aquesta estació finalitzaran el seu recorregut abans d'arribar al túnel.
La línia C-1, l'Hospitalet-Blanes, tindrà com a origen i destí l'estació de França, per la qual cosa no donarà servei a les estacions d'Arc de Triomf, Plaça de Catalunya, Sants i l'Hospitalet/Molins de Rei.
L'alternativa per arribar a aquests destins serà agafar al Clot la línia C-2 o les línies 1 o 2 de metro.
La línia C-3, entre l'Hospitalet i Vic, finalitzarà a Sant Andreu Arenal i l'alternativa per arribar a les estacions a les quals no arriba són la línia C-4 de rodalies i la línia 1 de metro a l'estació de Fabra i Puig.
En la línia C-4, que enllaça Manresa-Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders, el servei serà l'habitual, excepte en el tram de l'Hospitalet-Martorell on la freqüència de pas serà menor.
La línia C-7, Martorell-l'Hospitalet, finalitzarà el seu servei a Montcada Bifurcació, pel que no prestarà servei directe a les estacions de Torre de Baró, Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants i l'Hospitalet i els enllaços es faran amb les línies C-3 i C-4.
Els canvis de transport es realitzaran amb el mateix bitllet de rodalia.
Les obres
En aquesta fase de les obres, es construirà 543 metres lineals de pantalles laterals per al túnel d'accés de l'AVE a l'estació de Sants i la reconfiguració de tres dels pilars que sustenten la llosa que cobreix les vies.
En el mateix període, Adif realitzarà en el nus ferroviari de Castellbisbal una sèrie d'actuacions per connectar el ramal del Vallès amb l'accés a Can Tunis i Port de Barcelona, la qual cosa provoca la reducció de la capacitat de la línia C-4 en el tram Martorell-Molins de Rei.
El director d'Infraestructura de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, Rafael Rodríguez, ha explicat que no està previst que aquestes obres incrementin el nombre d'avaries pels voltants de Sants i ha assenyalat que les obres que es realitzaran al setembre i octubre provocaran noves incidències en el trànsit.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.