Societat
Adif diu que el túnel del TGV no farà "ni pessigolles" a la Sagrada Família
Adif ha assegurat que la construcció del túnel del TGV no farà "ni pessigolles" a la Sagrada Família i que no es necessari prendre cap mesura de seguretat, a més ha dit que la construcció del temple provoca deformacions al terreny "molt més grans" que les del túnel.
Segons les previsions dels tècnics d'Adif, l'afectació del túnel és entre deu i vint vegades menor que la pròpia acció que la Sagrada Família té sobre el terreny.
Adif ha explicat que s'inspeccionaran a fons uns 2.500 habitatges a Barcelona i que, si algun altre veí ho sol·licita també inspeccionaran el seu habitatge. També ha dit que no existeix "garantia total" que no hi hagi esquerdes als edificis.
Els tècnics d'Adif han explicat avui que el traçat del TGV per Barcelona, l'obra del qual va autoritzar licitar el Govern divendres passat i que passa pel carrer Provença fins a Diagonal i segueix pel carrer Mallorca fins a Sagrera, és el "més segur" i viable de tots els que s'han estudiat, ja que no passa per sota de cap edifici.
El traçat
El director general de planificació estratègica d'Adif, Vicente Gago, ha estat contundent en dir que "no hi ha cap perill que caigui la Sagrada Família", ni per la Sagrada Família ni pel túnel, i ha dit que els responsables del patronat del temple "saben que passarà res" però estan més tranquils si passa més lluny, com li passa a qualsevol veí.
Adif ha rebutjat els traçats anteriorment estudiats per diferents raons, el del litoral, perquè estava pensat si l'estació del TGV s'ubicava a l'aeroport en lloc de Sants, el del Vallès, perquè suposaria que la connexió entre Sants i Sagrera es realitzaria en tres quarts d'hora i 65 quilòmetres i el del carrer Aragó, perquè suposaria, entre d'altres cosa, refer la Línia 3 del metro.
Segons les previsions dels tècnics d'Adif, l'afectació del túnel és entre deu i vint vegades menor que la pròpia acció que la Sagrada Família té sobre el terreny.
Adif ha explicat que s'inspeccionaran a fons uns 2.500 habitatges a Barcelona i que, si algun altre veí ho sol·licita també inspeccionaran el seu habitatge. També ha dit que no existeix "garantia total" que no hi hagi esquerdes als edificis.
Els tècnics d'Adif han explicat avui que el traçat del TGV per Barcelona, l'obra del qual va autoritzar licitar el Govern divendres passat i que passa pel carrer Provença fins a Diagonal i segueix pel carrer Mallorca fins a Sagrera, és el "més segur" i viable de tots els que s'han estudiat, ja que no passa per sota de cap edifici.
El traçat
El director general de planificació estratègica d'Adif, Vicente Gago, ha estat contundent en dir que "no hi ha cap perill que caigui la Sagrada Família", ni per la Sagrada Família ni pel túnel, i ha dit que els responsables del patronat del temple "saben que passarà res" però estan més tranquils si passa més lluny, com li passa a qualsevol veí.
Adif ha rebutjat els traçats anteriorment estudiats per diferents raons, el del litoral, perquè estava pensat si l'estació del TGV s'ubicava a l'aeroport en lloc de Sants, el del Vallès, perquè suposaria que la connexió entre Sants i Sagrera es realitzaria en tres quarts d'hora i 65 quilòmetres i el del carrer Aragó, perquè suposaria, entre d'altres cosa, refer la Línia 3 del metro.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.