Societat

Milers de ciclistes desborden Rubí per reclamar més seguretat a la carretera

Una pedalada ha homenatjat Miguel Moya i José Maria de la Torre, les dues víctimes de l’atropellament de Castellbisbal

Milers de ciclistes d’arreu han desbordat aquest dissabte la ciutat de Rubí en una marxa reivindicativa per exigir més seguretat a les carreteres i, alhora, homenatjar els ciclistes del Club Ciclista Rubí morts en l’atropellament múltiple del 21 d’agost a Castellbisbal. Segons els organitzadors, almenys 4.000 bicicletes han rodat per la ciutat en aquest sentit record a Miguel Moya i Jaime de la Torre ple “d’indignació i impotència”. El president de la Federació de Ciclisme de Catalunya, Joaquim Vilaplana, reclama canvis legislatius “contundents” per protegir la vida dels ciclistes: “Quantes morts més fan falta perquè hi hagi una reacció?”. El col·lectiu lamenta que la via punitiva sigui l’única opció quan “ja s’ha fet tard” en l’educació.

Un conductor amb el permís de conduir retirat però que seguia conduint va envestir un grup de ciclistes que circulava per la C-243c a Castellbisbal, fent la ruta entre Gelida i Terrassa, el passat 21 d’agost. En l’atropellament van morir dos dels ciclistes, Miguel Moya i José Maria de la Torre, i tres més van resultar ferits.

Dues setmanes després dels fets, la comunitat ciclista s’ha bolcat en l’homenatge que els ha dedicat la ciutat de Rubí. Més de 4.000 ciclistes han pedalat en una marxa lenta pel centre de la ciutat en una mostra de suport “unànime” a les famílies de les víctimes i de reivindicació de drets.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

David Marca, un home de país

GIRONA
Patrimoni

La “campana del mal temps” avisa de nou

BANYOLES
Medi ambient

Les tèrboles aigües de l’Olla del Rei

Castelldefels
Gastronomia

‘Formatges’ vegans

barcelona
SOCIETAT

Crida a participar en les anàlisis de sang

SANT JULIÀ DE LLOR I BONMATÍ

Corve distingeix als millors alumnes de cicles formatius d’automoció de l’Institut Montilivi de Girona

Denuncien vuit violacions grupals entre menors a Badalona des del juliol passat

barcelona
estats Units

El fum dels focs del Canadà manté en alerta a milions de nord-americans

barcelona
societat

Girona organitza una visita turística a la muralla amb una cadira de rodes adaptada

girona