Societat

40 dies de burocràcia per recuperar l'import d'una multa impossible

Una usuària reclama els diners per no deixar la bicicleta

"On són els meus 216 euros?". La Judit Coromina assegura que ho ha intentat tot per recuperar els 216 euros de multa que li va cobrar el servei de Bicing en concepte d'una infracció que "no vaig poder cometre de cap de les maneres i que ningú ha pogut demostrar". Tots els seus intents, però, de moment, han quedat en fum.

Era el 9 de novembre quan mirant la seva llibreta bancària va adonar-se que els seus estalvis havien baixat "de forma dràstica" com a conseqüència del cobrament d'aquesta sanció. En aquell moment, va trucar al telèfon d'atenció a l'usuari per saber què havia passat, ja que ella havia marxat de vacances i des del mes de juliol que no utilitzava la seva targeta d'abonada: "No entenia res, perquè no havia agafat cap bicicleta des de feia mesos i, de cop, em multen per alguna cosa que ningú em sabia explicar!".

La resposta que va rebre -l'habitual en aquests casos- va ser que enviés un fax amb una còpia de la seva llibreta d'estalvis on constés aquest cobrament i que estudiarien el cas. Sis dies i sis trucades després, i encara sense cap resposta, la Judit va optar per visitar la seu del Bicing, on explica que la persona que la va atendre es va posar en contacte amb "el departament que soluciona problemes" via fax. Altre cop, a l'espera d'una resposta.

El dia següent, va rebre una trucada que confirmava que es tractava d'un error i que en breu rebria l'abonament corresponent. Més dies, més trucades (no gratuïtes), i tres faxos després, i cap senyal diners.

"Parlar amb ells era com fer-ho amb una paret", recorda. Així que el seu següent pas va ser denunciar el servei a través de Consum. En aquest cas, el problema era que necessitava el NIF del Bicing. "No me'l van voler donar, així que vaig utilitzar el de l'Ajuntament de Barcelona, ja que es tracta d'un servei públic", explica.

Els responsables del servei asseguren que en la majoria d'aquests casos el que passa és que la bicicleta queda mal ancorada, però que quan els usuaris truquen per denunciar-ho, se'ls retorna la sanció. Asseguren que en aquest cas el problema és que en no van aconseguir contactar amb la usuària i que, a més, "no hi ha constància de tots els seus avisos".

La preocupació de la Judit, però, persisteix perquè a dia d'ahir encara no havia cobrat res.

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a Judit Coromina, usuària del servei de Bicing.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.