Societat

societat

El cotxe privat perdrà més carrils al carrer Aragó

Ada Colau anuncia que se seguirà reduint el trànsit al principal carrer de pas de l’Eixample

El carrer Aragó de Barcelona, la principal via de l’Eixample per travessar la ciutat del costat Besòs al Llobregat, seguirà perdent carrils per al vehicle privat. L’alcaldessa Ada Colau ha anunciat avui que “seguirem reduint el trànsit al carre Aragó”, si bé no ha especificat ni quan ni en quina magnitud.

Actualment aquesta via té una configuració de set carrils dels quals el de costat muntanya està dedicat al transport públic, el del costat mar és u n carril bicicleta i el que hi discorre paral·lel és per aparcament de motocicletes i serveis com els contenidors de brossa. Els quatre restants són per a motos i cotxes.

Aragó, que és una de es vies més transitades de la ciutat i que registra una circulació molt densa en hores punta, ha perdut en els últims temps dos carrils per a vehicles amb l’habilitació del carril bus i el de bicicletes. El d’aparcament sempre hi ha sigut, to i que ara està desplaçat perquè no toca la vorera.

Colau ha afirmat que l’objectiu de l’Ajuntament que presideix és que aquest carrer deixi de ser “una autopista en plena ciutat”. L’alcaldessa ha afirmat que vol una ciutat lliure de fums i que aquest és el principal repte que cal afrontar.

L’anunci de Colau s’ha fet en el marc d’unes jornades internacionals sobre la super illa on ciutats de tot el món hi exposaran el seus projectes de pacificació. Les jornades culminen dissabte amb una festa ciutadana als primers trams de la super illa de Rocafort i Consell de Cent que ja s’hauran acabat.

En la seva intervenció Colau ha lloat la feina de la tinent d’alcaldia, Janet Sanz, impulsora de les super illes i ha agraït la participació de l’urbanista Oriol Nel·lo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia