Societat
La direcció de TMB i els sindicats es reuneixen avui abans de començar una vaga indefinida
La direcció de TMB i representants dels cinc sindicats que formen part del comitè d'empresa de la secció d'autobusos tornen a reunir-se aquest dilluns, el dia abans que comenci la vaga indefinida convocada per les centrals CGT i ACTUB.
La CGT ja va afirmar la setmana passada que, encara que s'arribés a un acord durant aquesta reunió, mantindran la convocatòria de vaga per demà dimarts, perquè servirà per celebrar una assemblea de conductors a les Cotxeres de Sants. S'hi decidirà si continuen les mobilitzacions o bé si accepten una possible nova oferta per part de la direcció de TMB, amb la mediació de la conselleria de Treball.
La secció d'autobusos de TMB es troba immersa des de fa mesos en un conflicte laboral que enfronta la direcció de l'operador amb els sindicats CGT i ACTUB.
En total s'han fet 17 jornades de vaga i s'han produït més de 200 actes de sabotatge. Els últims es van produir divendres quan es van malmetre una trentena de màquines validadores de bitllets que hi ha als autobusos omplint les ranures amb sucre, adhesiu, i amb altres productes.
Les centrals demanen revisar el conveni col·lectiu, que tots els conductors tinguin dos dies de descans a la setmana i l'aplicació immediata d'una directiva europea que ha entrat en vigor aquest any i que estableix que per cada sis hores de treball consecutives s'ha de descansar mitja hora.
La CGT ja va afirmar la setmana passada que, encara que s'arribés a un acord durant aquesta reunió, mantindran la convocatòria de vaga per demà dimarts, perquè servirà per celebrar una assemblea de conductors a les Cotxeres de Sants. S'hi decidirà si continuen les mobilitzacions o bé si accepten una possible nova oferta per part de la direcció de TMB, amb la mediació de la conselleria de Treball.
La secció d'autobusos de TMB es troba immersa des de fa mesos en un conflicte laboral que enfronta la direcció de l'operador amb els sindicats CGT i ACTUB.
En total s'han fet 17 jornades de vaga i s'han produït més de 200 actes de sabotatge. Els últims es van produir divendres quan es van malmetre una trentena de màquines validadores de bitllets que hi ha als autobusos omplint les ranures amb sucre, adhesiu, i amb altres productes.
Les centrals demanen revisar el conveni col·lectiu, que tots els conductors tinguin dos dies de descans a la setmana i l'aplicació immediata d'una directiva europea que ha entrat en vigor aquest any i que estableix que per cada sis hores de treball consecutives s'ha de descansar mitja hora.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.