Societat
La vaga de taxistes deixa sense servei l'aeroport del Prat i provoca cues per agafar l'autobús
La vaga de taxis convocada està provocant greus problemes per a la mobilitat de milers de viatgers de l'aeroport del Prat.
Des de primera hora del matí, les graelles de taxis de les tres terminals de l'aeròdrom estan gairebé buides i els usuaris han de fer llargues cues per poder viatjar en l'Aerobús, que enllaça amb el centre de Barcelona. La situació s'ha agreujat amb l'avaria soferta per la línia 2 de Rodalies de Renfe, que ha afectat el servei de la línia 10 de l'aeroport entre les 08.00 i les 09.00 hores.
Els pocs taxis que aquest matí circulen per l'aeroport són expulsats pels piquets dels sindicats, que no deixen que els vehicles s'aturin per carregar passatge. A les graelles de les terminals A, B i C no hi ha taxis i els usuaris han d'optar per transports alternatius.
L'Aerobús, que connecta amb la plaça Catalunya de Barcelona, ha reforçat el servei, però, així i tot, a les cues s'hi acumulen més de 300 persones.
Per la seva banda, la línia 10 de Renfe ha estat tallada durant més d'una hora. Els trens només circulaven entre l'aeroport i l'estació del Prat de Llobregat, mentre que hi havia un servei d'autobús entre l'aeroport i l'Estació de França de Barcelona.
Aturades a tot Catalunya
Un 95% de la flota de taxis de Catalunya ha secundat l'aturada convocada aquest divendres entre les 6.00 hores i les 14.00 hores per protestar per l'augment del preu del gasoil, convocada pel Grup de Taxistes Independents (GTI), el Gremi Unió de Taxistes (GUT) i el Sindicat de Taxistes de Catalunya (STAC).
El president del Sindicat de Taxistes de Catalunya (STAC), Miquel Tomàs, ha assegurat que "un 95%" han optat per la vaga i que la desconvocatòria de l'atur a l'Estat realitzada per la Confederació del Taxi d'Espanya no ha afectat Catalunya, "perquè aquí tenim altres problemes".
El president del Grup de Taxistes Independents (GTI), José María Arbreda, ha destacat que des que ha començat l'atur a les 6 del matí "tot transcorre amb normalitat, sense cap tipus d'incident, i va en augment".
Els sindicats del taxi de Catalunya han mantingut la convocatòria d'aturada perquè no se senten vinculats a l'acord estatal, que només beneficia aquelles comunitats que tenen la tarifa urbana estatal. Catalunya té la seva pròpia tarifa interurbana, ja que té transferides les competències de transport.
Els taxistes convocants de la vaga parcial reclamen, entre altres punts, l'augment de la bonificació del gasoil professional, la supressió del cèntim sanitari i una aposta més gran per energies alternatives mitjançant subvencions.
La proposta d'aturada s'ha mantingut malgrat els acords aconseguits aquest dijous amb la Generalitat de Catalunya, que ha assumit diferents compromisos, com la revisió de les tarifes del 2009 en funció de l'IPC i de l'increment del preu dels carburants, l'harmonització de la franja horària de la tarifa interurbana i l'homogeneïtzació dels suplements d'aeroports, ports i estacions.
Tot i així, les organitzacions convocants de l'atur han considerat necessari mantenir la vaga, ja que algunes de les reivindicacions plantejades, com la reducció de l'IVA i de l'IRPF, i la jubilació anticipada als 60 anys cobrant el 100% de les retribucions, corresponen al govern.
Des de primera hora del matí, les graelles de taxis de les tres terminals de l'aeròdrom estan gairebé buides i els usuaris han de fer llargues cues per poder viatjar en l'Aerobús, que enllaça amb el centre de Barcelona. La situació s'ha agreujat amb l'avaria soferta per la línia 2 de Rodalies de Renfe, que ha afectat el servei de la línia 10 de l'aeroport entre les 08.00 i les 09.00 hores.
Els pocs taxis que aquest matí circulen per l'aeroport són expulsats pels piquets dels sindicats, que no deixen que els vehicles s'aturin per carregar passatge. A les graelles de les terminals A, B i C no hi ha taxis i els usuaris han d'optar per transports alternatius.
L'Aerobús, que connecta amb la plaça Catalunya de Barcelona, ha reforçat el servei, però, així i tot, a les cues s'hi acumulen més de 300 persones.
Per la seva banda, la línia 10 de Renfe ha estat tallada durant més d'una hora. Els trens només circulaven entre l'aeroport i l'estació del Prat de Llobregat, mentre que hi havia un servei d'autobús entre l'aeroport i l'Estació de França de Barcelona.
Aturades a tot Catalunya
Un 95% de la flota de taxis de Catalunya ha secundat l'aturada convocada aquest divendres entre les 6.00 hores i les 14.00 hores per protestar per l'augment del preu del gasoil, convocada pel Grup de Taxistes Independents (GTI), el Gremi Unió de Taxistes (GUT) i el Sindicat de Taxistes de Catalunya (STAC).
El president del Sindicat de Taxistes de Catalunya (STAC), Miquel Tomàs, ha assegurat que "un 95%" han optat per la vaga i que la desconvocatòria de l'atur a l'Estat realitzada per la Confederació del Taxi d'Espanya no ha afectat Catalunya, "perquè aquí tenim altres problemes".
El president del Grup de Taxistes Independents (GTI), José María Arbreda, ha destacat que des que ha començat l'atur a les 6 del matí "tot transcorre amb normalitat, sense cap tipus d'incident, i va en augment".
Els sindicats del taxi de Catalunya han mantingut la convocatòria d'aturada perquè no se senten vinculats a l'acord estatal, que només beneficia aquelles comunitats que tenen la tarifa urbana estatal. Catalunya té la seva pròpia tarifa interurbana, ja que té transferides les competències de transport.
Els taxistes convocants de la vaga parcial reclamen, entre altres punts, l'augment de la bonificació del gasoil professional, la supressió del cèntim sanitari i una aposta més gran per energies alternatives mitjançant subvencions.
La proposta d'aturada s'ha mantingut malgrat els acords aconseguits aquest dijous amb la Generalitat de Catalunya, que ha assumit diferents compromisos, com la revisió de les tarifes del 2009 en funció de l'IPC i de l'increment del preu dels carburants, l'harmonització de la franja horària de la tarifa interurbana i l'homogeneïtzació dels suplements d'aeroports, ports i estacions.
Tot i així, les organitzacions convocants de l'atur han considerat necessari mantenir la vaga, ja que algunes de les reivindicacions plantejades, com la reducció de l'IVA i de l'IRPF, i la jubilació anticipada als 60 anys cobrant el 100% de les retribucions, corresponen al govern.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.