Societat

Només Nou Barris quedarà sense àrea verda d'aparcament

Barcelona

“Hem rebut tantes peticions que hem decidit ampliar l’àrea verda i blava d’aparcament”, assegurava ahir el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, mentre els operaris començaven a pintar les ratlles verdes a la calçada del carrer Marina, entre el carrer Salvador Espriu i l’avinguda Icària, al barri de la Vila Olímpica. En aquest barri, i en algunes zones del Clot, la Sagrada Família, el Guinardó i Gràcia les àrees verda i blava d’aparcaments entraran en funcionament a finals de gener. I a partir de finals de febrer, també n’hi haurà als barris de la Font de la Guatlla, i en algunes zones de Sants, les Corts, Sarrià i Sant Gervasi.

Amb aquesta ampliació es cobreix la major part de la ciutat i tots els districtes, excepte el de Nou Barris, on segons l’Ajuntament no hi ha hagut peticions perquè allà encara es pot aparcar. Tot i això, la majoria dels districtes de Sant Andreu i Sant Martí quedaran sense àrea verda.

Poblenou, fora
També quedaran àrees per cobrir a la zona alta de Sarrià, Sant Gervasi i Pedralbes. El barri del Poblenou, que està dins del districte de Sant Martí, és cada cop més utilizat com a park and ride per molts resident de fora de Barcelona que hi deixen el cotxe i agafen després el metro per desplaçar-se a la resta de la ciutat.

En total es crearan 16.142 places noves d’àrea verda de pagament. Del total, unes 78 seran a Sarrià i exclusives per a residents i 2.161 places d’àrea blava.

Amb aquesta regulació es guanyaran 2.770 places de moto a la calçada. Quan s’hagin fet les dues ampliacions, hi haurà un total de 43.497 places d’àrees verda i blava a tota la ciutat. L’aparcament de pagament es va començar a implantar el 2005, a l’Eixample i CiutatVella.

Perjudicats pels límits
La novetat de l’ampliació actual és que els veïns que estiguin fora del perímetre de l’àrea d’aparcament però a menys d’una illa podran sol·licitar també el distintiu i aparcar en les places de pagament. Això es fa per amortir una mica l’impacte negatiu que tenen les àrees de pagament en les zones limítrofes i que fa que els cotxes dels no resident s’hi desplacin per intentar aparcar-hi de franc.

L’altra novetat per al 2009 és que els conductors residents que hagin estat denunciats per manca de comprovant dins de la seva zona podran anul·lar la denúncia al mateix parquímetre pagant sis euros però ho hauran de fer el mateix dia.

A la Barceloneta, els resident podran escollir entre el pagament setmanal, que és com ho fan ara, o anual. S’assaja en aquest barri com a prova pilot i es podria estendre a la resta.

Els residents que viuen en els barris on ara s’implantarà l’àrea d’aparcament hauran de tramitar el distintiu que els permetrà aparcar. Els propietaris de vehicles rebran una targeta amb 12 euros que els servirà per a dotze setmanes.

Vila Olímpica
Els veïns de la Vila Olímpica no havien demanat àrea verda, sinó que es fes un estudi del conjunt de la mobilitat del barri, sobretot arran que es pintessin algunes places d’aparcament d’àrea blava a l’avinguda del Litoral que va repercutir negativament a l’interior del barri. L’Associació de Veïns s’havia queixat repetidament de l’alt nombre de cotxes abandonats i de les furgonetes i caravanes amb gent vivint a dins. Ara esperen que l’àrea verda beneficiï els veïns i que s’ampliï als caps de setmana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.