Societat

SOCIETAT

La integració del Baix Empordà a l’ATM de Girona, efectiva a la tardor

Les 46 línies de transport públic de la comarca tindran millores de preu en els títols multiviatges

La Taula de Mobi­li­tat del Baix Empordà ha cele­brat una nova reunió per abor­dar les millo­res en el trans­port públic de la comarca. Aquesta zona es veu afec­tada per la manca de línies fer­roviàries, la insu­ficiència de línies i freqüències d’autobús i el cost ele­vat dels viat­ges. Aques­tes man­can­ces han estat ana­lit­za­des en les tro­ba­des i s’espera que en els pròxims mesos es puguin imple­men­tar nove­tats per millo­rar la situ­ació.

Durant la sessió, Marian Arjona, gerent de l’Auto­ri­tat Ter­ri­to­rial de Mobi­li­tat de Girona, ha anun­ciat que la inte­gració tarifària del Baix Empordà a l’ATM serà efec­tiva la pro­pera tar­dor. Això per­metrà que les 46 línies de trans­port públic de la comarca for­min part del sis­tema inte­grat, la qual cosa supo­sarà millo­res en el preu dels títols mul­ti­vi­atge i faci­li­tarà els des­plaçaments sense depen­dre de l’empresa ope­ra­dora, segons informa el Con­sell Comar­cal del Baix Empordà en una nota de premsa.

Tot i les inten­ci­ons de millora, el direc­tor de Ser­veis Ter­ri­to­ri­als de Ter­ri­tori, Habi­tatge i Tran­sició Ecològica a Girona, Joan Vicente, ha asse­nya­lat que la manca de pres­su­pos­tos de la Gene­ra­li­tat podria afec­tar el desen­vo­lu­pa­ment d’aques­tes mesu­res. Amb la fina­li­tat de pla­ni­fi­car les inver­si­ons necessàries, el Con­sell Comar­cal ha pro­po­sat ela­bo­rar un inven­tari de totes les para­des d’autobús del Baix Empordà per ana­lit­zar-ne l’estat i deter­mi­nar les actu­a­ci­ons reque­ri­des.

A més, s’ha abor­dat la reno­vació de les con­ces­si­ons amb els ope­ra­dors d’autobús pre­vista per al 2028. Segons ha deta­llat Agnès Gasull, vice­pre­si­denta ter­cera del Con­sell Comar­cal del Baix Empordà, les adju­di­ca­ci­ons hau­ran d’incloure millo­res en el ser­vei, seguint el que es va apro­var en la ‘Moció per a la millora de la mobi­li­tat en el trans­port públic al Baix Empordà’, con­sen­su­ada en el ple comar­cal del febrer.

Trans­port a demanda

Final­ment, s’han pre­sen­tat noves rutes de trans­port a l’entorn de Begur, Regencós i Pala­fru­gell, que s’inten­si­fi­ca­ran durant l’estiu. També s’ha des­ta­cat l’èxit del ser­vei noc­turn des de Girona cap a la costa i les línies exprés entre Pala­fru­gell, Palamós i Girona. A més, s’han ajus­tat els hora­ris del trans­port a demanda Clic.​cat a la Bis­bal d’Empordà per adap­tar-se millor a les neces­si­tats dels usu­a­ris. En aquesta línia, Gasull ha insis­tit que cal trans­for­mar el model de mobi­li­tat de la comarca i ha dema­nat més difusió del ser­vei Clic.​cat i l’impuls del trans­port a demanda a Tor­ro­e­lla de Montgrí abans de l’estiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.