8M
Les dones són el 74% dels docents del sistema català
Ocupen el 75% dels càrrecs de responsabilitat als centres
El departament d’Educació es marca com a prioritat incentivar les vocacions científiques i d’alguns àmbits d’FP molt masculinitzats
Les dones representen el 73,8% dels docents catalans i el 74,6% dels que tenen càrrecs de responsabilitat als centres, segons ha informat el Departament d’Educació. Els percentatges de feminització són més alts a les escoles que als instituts i arriben al 97,7% a l’educació infantil. Les especialitats lingüístiques, d’orientació i atenció a la diversitat concentren més dones, mentre que educació física, matemàtiques, tecnologia i Formació Professional estan més masculinitzades.
Coincidint amb la commemoració del 8-M, el Departament d’Educació ha destacat que algunes de les seves prioritats són l’increment de les vocacions científiques i d’alguns àmbits d’FP molt masculinitzats. Per fer realitat aquests objectius, la conselleria porta a terme diversos programes, com l’STEAMcat, que fomenta l’interès de l’alumnat de l’etapa obligatòria vers les ciències, la tecnologia, l’enginyeria, les matemàtiques i l’art. Pel que fa a l’FP, Educació vol incrementar la matriculació en alguns cicles formatius on hi ha poques alumnes. Segons dades d’aquest curs, els cinc cicles amb menys percentatge de dones matriculades són els graus mitjans de pedra natural, instal·lacions de producció de calor, manteniment d’estructures de fusta i mobiliari d’embarcacions d’esbarjo, d’instal·lacions tèrmiques i de fluid i d’instal·lacions frigorífiques i de climatització. L’objectiu és revertir el biaix de gènere en determinades famílies d’FP, que a vegades coincideixen amb les famílies amb una àmplia sortida laboral i amb remuneracions més altes.