banyoles
L’aigua de la Font Pudosa torna a brollar després de la llevantada
La pressió de l’aqüífer que nodreix l’estany de Banyoles ha augmentat, el que indica que està rebent aigua i assegura les reserves
L’aigua de la Font Pudosa ha tornat a brollat després de la llevantada del cap de setmana. Del 6 al 9 de març, Banyoles ha registrat 97,7 l/m2 acumulats, segons dades fetes públiques per l’ajuntament banyolí a les xarxes socials. La pressió de l’aqüífer que nodreix l’estany ha passat de 1,83mb a 4,17mb, xifres que indiquen que està rebent aigua i assegura les reserves. D’aquesta manera, l’estany es troba actualment a +6cm per sobre de la quota històrica “Pere Alsius”.
Gestió prèvia
Amb previsió a la llevantada, l’Àrea de Medi Ambient va fer baixar el nivell de l’estany a -5cm per evitar incidències amb desbordaments. Des del consistori assenyalen que les noves comportes automatitzades dels recs, instal·lades amb els Fons Next Generation, i les comportes de desguàs de Can Lero i del Club Natació Banyoles, també han estat molt útils per gestionar aquest episodi de pluges.