Societat

educació

Mataró formarà conductors de tren

La capi­tal del Maresme és una ciu­tat fer­roviària per excel·lència pel sim­ple fet de ser la pri­mera a inau­gu­rar el pri­mer tram de la Península que la va con­nec­tar amb Bar­ce­lona, gràcies a la gesta del mata­roní Miquel Biada. En el marc de l’acord de traspàs de Roda­lies a la Gene­ra­li­tat, s’han de por­tar a terme una sèrie de revi­si­ons, remo­de­la­ci­ons i can­vis per dotar el país d’un ser­vei fer­ro­vi­ari efi­ci­ent i de qua­li­tat. Una de les pri­o­ri­tats, com van anun­ciar les con­se­lle­ries de Ter­ri­tori i Edu­cació, serà impul­sar els ense­nya­ments fer­ro­vi­a­ris davant la neces­si­tat de for­mar un miler de tècnics abans del 2028. Mataró s’ha pre­sen­tat com una de les seus per com­ple­men­tar estu­dis fer­ro­vi­a­ris que actu­al­ment, en l’àmbit públic, només es cur­sen a Vila­nova i la Geltrú, que esde­vindrà el cen­tre inte­grat sec­to­rial de referència a Cata­lu­nya. Altres muni­ci­pis com ara Móra d’Ebre, Móra la Nova, Vila­de­cans, Mar­to­rell, Bar­ce­lona, Lleida i l’Hos­pi­ta­let, també han mos­trat el seu interès per ampliar l’oferta d’estu­dis fer­ro­vi­a­ris.

La regi­dora d’Edu­cació de Mataró, Bea Del­gado, asse­gura que no es podia des­a­pro­fi­tar l’opor­tu­ni­tat perquè a llarg ter­mini impli­carà gene­rar ocu­pació i nous llocs de feina. “No par­lem d’un únic per­fil per for­mar con­duc­tors, també hi ha tècnics de man­te­ni­ment i de cir­cu­lació”, explica la regi­dora, apro­fi­tant la coin­cidència que la ciu­tat ja dis­posa, a prop de l’estació, dels ter­renys on hi ha els han­gars on es fan les repa­ra­ci­ons i el man­te­ni­ment dels com­bois, i on es podrien fer les pràcti­ques de l’FP dual.

L’objec­tiu és que l’ins­ti­tut Miquel Biada, que el curs pas­sat va acon­se­guir el grau supe­rior d’auto­moció i també impar­teix el de repa­ra­ci­ons d’embar­ca­ci­ons, incor­pori pel curs 2026/2027 els estu­dis fer­ro­vi­a­ris. “Tenim un cen­tre que és refe­rent del sec­tor indus­trial i que és idoni per assu­mir-ho”, diu con­vençuda Del­gado d’un pro­jecte que espera que es mate­ri­a­litzi amb èxit després de les con­ver­ses man­tin­gu­des amb la Gene­ra­li­tat per con­ver­tir-lo en un cen­tre inte­grat de l’FP. Segons la regi­dora, l’adap­tació dels espais no serà un pro­blema perquè que­da­ran aules lliu­res amb la des­a­pa­rició dels cur­sos de l’ESO. “Farem el lloc perquè sigui una rea­li­tat”, asse­gura davant la pos­si­bi­li­tat que s’hagin de tras­lla­dar les ofi­ci­nes de Benes­tar Social que ocu­pen una part de l’edi­fici. En l’últim ple muni­ci­pal, arran d’una pro­posta de Junts, es va acor­dar pla­ni­fi­car els estu­dis i exer­cir el lide­ratge perquè la ini­ci­a­tiva arribi a bon port. La Gene­ra­li­tat ha creat un grup de tre­ball for­mat pel comis­si­o­nat per al traspàs inte­gral de Roda­lies, Pere Macias, i pel direc­tor gene­ral d’FP, Ricard Coma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia