Societat

Cauen les reserves per a Cap d'Any

Consum

Les reserves per als sopars de Cap d'Any han caigut entre el 18 i el 20%, segons la Federació Intercomarcal d'Hostaleria i Restauració de Barcelona (FIHR). El president d'aquesta entitat, Enric Gené, va explicar ahir a aquest diari que hi ha una "diferència abismal" entre la situació que viu actualment el sector i la d'anys enrere. "Fa dos anys a tots els locals els faltava personal en aquesta època i hi havia tanta demanda que fins i tot ens vam plantejar anar a buscar treballadors de fora. Contractar en origen, com en l'agricultura", va afirmar. Enguany, però, "els currículums de cambrers se'ns amunteguen".

Segons el president de la FIHR, la crisi es fa sentir a tot arreu, però de tots els establiments relacionats amb la restauració els que estan notant més el mal moment són els de gamma mitjana-alta. "Aquest any no hi ha ni alegria ni overbookings", confirma Gené. Molts establiments no només mantenen els preus, sinó que alguns "els abaixen".

Ha mantingut els preus de l'any passat per al sopar de Cap d'Any, per exemple, l'Hotel Juan Carlos I, un dels més luxosos de la ciutat, que ahir només tenia un 70% de reserves fetes. "Històricament, un dia com avui ja estava tot reservat", explicava un portaveu de l'establiment. Des de l'Hotel Arts, per la seva banda, s'assegurava que mantenien una xifra similar de reserves en relació a l'any passat, però es confirmava una tendència: que les reserves s'han fet més tard.

Això és, justament, el que més ha notat el Grup Cacheiro, que té, entre d'altres, els restaurants Tenorio, Telirium, Trobador, el Gran Café i els Divinus de Barcelona. Una portaveu del grup manifestava que per a aquest Cap d'Any "està passant com ens ha passat amb els sopars d'empresa, que tothom ha esperat a l'últim moment". "La majoria de reserves van començar fa quinze dies", afegeix.

La mateixa situació del sector de la restauració es repeteix en el sector dels bars, discoteques i sales de festa. Per això la majoria d'aquests locals s'estan inventant ofertes per temptar els clients.

"Des d'un primer moment vam pensar que la millor oferta que podíem fer per captar clients era abaixar els preus, i per això aquest any molts dels locals que tenim afiliats estan oferint l'entrada de la nit de Cap d'Any i una o dues copes per 20 o 25 euros, més barat que l'any passat". Així ho explica Fernando Martínez, president de la Federació Catalana de Locals d'Oci Nocturn (Fecalon).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.