Societat

Renfe obre les portes a que l'alta velocitat arribi al nucli urbà de Tarragona

El director de serveis d'alta velocitat de Renfe, Abelardo Carrillo, no descarta que l'estació del centre de Tarragona pugui acollir en un futur trens d'alta velocitat. Carrillo ha assegurat que "totes les possibilitats estan obertes" i que les decisions sobre els serveis que puguin passar pel nucli urbà de la capital tarragonina es prendran un cop es compti amb un estudi sobre els canvis que ha de patir el traçat del ferrocarril a la ciutat. Aquests canvis podrien implicar que alguns dels trens d'alta velocitat com els Alvia procedents de Barcelona puguin passar per la futura estació intercanviador del sud de Reus i dirigir-se posteriorment a la del centre de Tarragona i a la inversa.

Les modificacions que s'han de fer en el traçat de la via del ferrocarril al seu pas per l'interior de la ciutat de Tarragona podrien comportar l'arribada d'algun tren d'alta velocitat per l'estació del nucli urbà. Totes les possibilitats tenen lloc en aquest nou plantejament i cap d'elles està descartada, com ha explicat aquest divendres el director dels serveis d'alta velocitat i llarga distància de Renfe, Abelardo Carrillo, en el marc d'una conferència oferta a la Cambra de Comerç de Tarragona.

El nou sistema

El nou dibuix de la façana marítima de Tarragona, que inicialment implicarà el soterrament de les vies del tren i la creació d'una nova estació, pot suposar que els trens d'alta velocitat provinents de Barcelona i que es dirigeixin a l'intercanviador de l'estació del sud de Reus puguin continuar el seu trajecte cap a la del centre de Tarragona i a la inversa. Es tractaria de cobrir els set quilòmetres que separaran una i altra estació amb un petit canvi en el sistema de fregadors dels trens que es faria en uns minuts a l'estació del sud de Reus.

La venda de bitllets
Carrillo també ha explicat que en les properes setmanes es posarà en marxa un nou sistema de venda i reserva de bitllets que intentarà fer front al greuge comparatiu entre els usuaris de les estacions intermèdies de la línia del TGV Madrid-Barcelona. Es volen evitar així els casos en què la reserva d'un bitllet de Tarragona a Madrid no és possible quan sí hi ha places disponibles si l'origen del bitllet és una de les dues ciutats dels extrems de la línia, Barcelona o Madrid, a través de la tarifa que emula el pont aeri, la del pont TGV.

Aquesta és una de les principals reivindicacions del territori i també dels empresaris de Tarragona, que han traslladat les seves queixes i reflexions a Carrillo en la conferència que ha pronunciat a la seu de la Cambra. Així mateix s'han deixat sentir també les queixes per la manca d'aparcament a l'estació del Camp de Tarragona tot i que Carrillo les ha defugit afirmant que aquesta qüestió correspon solucionar-la al gestor de la infraestructura, Adif.

 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.