Societat

Les obres que es riuen de la gent

El ministeri de Medi Ambient va fer aportacions de sorra en plena canícula. La voravia del carrer Balmes es va ampliar malament

Ja és sabut, i admès, que les obres urba­nes moles­ten molt a curt ter­mini però quan estan aca­ba­des en gene­ral millo­ren la qua­li­tat de vida. Però aquest estiu s’han fet dues obres a Bar­ce­lona que cla­men el cel; la de les vore­res del car­rer Bal­mes i l’apor­tació de sorra a les plat­ges que s’ha exe­cu­tat en plena tem­po­rada de banys i que no es va aca­bar fins al dia 7 d’agost. S’ha de veure si han millo­rat alguna cosa però s’han exe­cu­tat de tal mala manera que s’han rigut de la gent que les ha hagut de supor­tar.

Cada any s’han de refer les plat­ges mal­me­ses pels tem­po­rals de lle­vant de l’hivern i la pri­ma­vera i s’ha d’apor­tar sorra nova i a vega­des repa­rar els espi­gons. L’hivern pas­sat els danys van ser greus i les lle­van­ta­des del 26 i 27 de desem­bre van afec­tar espe­ci­al­ment les plat­ges de Bar­ce­lona i del Maresme. Les apor­ta­ci­ons de sorra s’hau­rien d’haver aca­bat al mes d’abril, segons el com­promís a què va arri­bar el minis­teri de Medi Ambi­ent amb els ajun­ta­ments afec­tats.

Però els tre­balls s’ana­ven ajor­nant perquè no es tro­ba­ven vai­xells draga, segons al·legava el govern, que afir­mava que tots esta­ven ope­rant al golf Pèrsic. Al final, l’ope­ració es va exe­cu­tar durant els mesos de juliol i agost, en plena cam­pa­nya d’estiu, cosa que va pro­vo­car molèsties als banyis­tes, que van gau­dir de menys metres de platja i van patir un núvol cons­tant de pols que enfos­quia el pai­satge. Per aca­bar-ho d’arre­glar, la sorra dipo­si­tada gai­rebé és de color negre, perquè porta molts llims i fa una certa angúnia posar-s’hi damunt perquè no sem­bla neta. Aquest color de gos com fuig no s’aca­barà d’acla­rir fins molt avançat l’hivern.

Vora­vies massa altes
L’altra obra d’anto­lo­gia és la que s’ha fet al car­rer Bal­mes per eixam­plar les vore­res. Per anar més ràpid, per estal­viar diners o sen­zi­lla­ment per manca de pro­fes­si­o­na­li­tat, les rajo­les de la nova vora­via es van col·locar damunt dels panots antics. El resul­tat va ser que en alguns punts el des­ni­vell entre la vora­via i el vestíbul de les esca­les era espec­ta­cu­lar. Molts por­tals van que­dar per sota del nivell del car­rer i es van haver de posar mar­xa­peus nous per arre­glar una mica el nyap. Però els nous mar­xa­peus han fet aug­men­tar de forma con­si­de­ra­ble el des­ni­vell que hi ha a la part inte­rior de les por­tes i això ho han notat ràpida­ment els veïns més anci­ans, que temen caure.

Ara, a més, caldrà veure què passa quan plo­gui fort i el pen­dent del car­rer en lloc de desai­guar cap a la calçada, porti l’aigua cap als vestíbuls de les esca­les. Alguns por­ters ja estan alerta i pre­pa­ren bar­re­res amb tot­xa­nes i fus­tes com en temps de les inun­da­ci­ons. 


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.