Societat

Les línies 3, 4 i 7 de Rodalies, tallades mig any des de diumenge per les obres a l'estació de la Sagrera

Aquest divendres a la tarda el president de la Generalitat, José Montilla, i el ministre de Foment, José Blanco, posen en marxa la tuneladora que ha de perforar el túnel del TGV entre Sants i la Sagrera

La circulació de les línies 3, 4 i 7 de Rodalies Renfe quedarà interrompuda entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf a partir d'aquest diumenge 28 de març, i fins al 12 de setembre, a causa de les obres de construcció de la nova estació de Sagrera. Aquest divendres a la tarda el president de la Generalitat, José Montilla, i el ministre de Foment, José Blanco, posen en marxa la tuneladora que ha de perforar el túnel del TGV entre Sants i la Sagrera.

Les obres, que tenen un pressupost d'uns 40 milions d'euros, afectaran també els trens de mitjana distància de la línia Barcelona-Manresa-Lleida, que circularan desviats per Passeig de Gràcia i no faran parada a Plaça Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal i Torre Baró.

Durant els més de cinc mesos que durin les obres, tots els trens de les línies 3 -l'Hospitalet-Vic-; 4 -Sant Vicenç de Calders-Manresa-, i 7 -l'Hospitalet-Martorell- amb  destinació a Barcelona finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Sant Andreu Arenal.

Des d'allà, els viatgers podran seguir el seu trajecte en metro, enllaçant amb la línia 1 a l'estació de Fabra i Puig, o en el servei especial d'autobusos llançadora que habilitarà Renfe i que funcionarà els dies laborables de les 06.00 a les 10.00 hores.

Per minimitzar l'afectació d'aquest tall ferroviari, la Generalitat insta els viatgers a utilitzar altres sistemes de transport per desplaçar-se a Barcelona des de les seves localitats d'origen, com poden ser els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) o l'autobús.

El secretari per a la Mobilitat del govern català, Manel Nadal, assegura que les obres de la nova estació de Sagrera-Meridiana són "imprescindibles" per millorar la mobilitat a la xarxa de Rodalies.

Una vegada finalitzada, l'estació es convertirà en un dels principals intercanviadors de Barcelona, ja que connectarà les línies R3, R4 i R7 de Rodalies amb les línies L1 i L5 i les futures L4 i L9 del Metro.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.