Societat
Renfe aconsella agafar transports alternatius i evitar arribar a Barcelona per Sant Andreu Arenal
El tall ferroviari de sis mesos s'inicia a mig gas. Des d'aquest diumenge les línies de Rodalies de Sabadell, Vic i la UAB ja no arriben al centre de Barcelona
L'assaig inicial va anar bé. Però avui, dia laborable, i sobretot dimarts de la setmana que ve, amb el reinici de les classes escolars i universitàries, seran proves més dures. L'operatiu muntat per pal·liar els efectes del tall de servei ferroviari de les línies R3, R4 i R7 a l'estació de Sant Andreu Arenal va poder funcionar ahir a mig gas perquè el diumenge és el dia de la setmana amb menys afluència al transport públic.
Els 5.000 viatgers que van passar ahir pel cul-de-sac que serà l'estació de Sant Andreu fins al 12 de setembre no tenen res a veure amb els 25.000 que hi passen en un dia feiner. De fet, no és casual que el primer dia de tall coincidís amb diumenge, perquè així es més fàcil ajustar l'operatiu de cara a avui.
Tot i els anuncis que s'han fet els darrers dies, encara hi va haver viatgers que el tall els va agafar per sorpresa. El personal d'informació a les andanes i el vestíbul de l'estació era l'encarregat d'indicar als despistats les opcions que tenien en arribar a Barcelona. Bàsicament dues, agafar la línia 1 del metro a l'estació de Fabra i Puig o agafar l'autobús especial que enllaça amb l'estació de Sagrera-Meridiana (L1 i L5) o amb l'estació de Rodalies de Clot-Aragó, on es poden agafar les línies del Maresme i de Granollers.Tot plegat, un viatge que allarga en uns vint minuts poder arribar al centre de la ciutat des de Vic, Manresa o Sabadell.
Per tot plegat el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, va insistir ahir que, si es té un transport alternatiu, la millor opció és evitar haver d'arribar a Sant Andreu Arenal. En aquest sentit, Remacha va recordar que els viatgers de Sabadell o Terrassa tenen l'opció de Ferrocarrils de la Generalitat o dels busos directes fins al centre de Barcelona. També els viatgers de llocs com Montcada, Mollet o Santa Perpètua poden accedir a Barcelona per la línia R2.
El tall que es va iniciar ahir servirà per construir les andanes de la nova estació de Sagrera-Meridiana. La parada de les línies R3, R4 i R7, juntament amb les quatre estacions de metro que hi haurà (L1, L4, L5 i L9), convertiran aquest intercanviador en un dels més transitats de la ciutat, amb 130.000 viatgers diaris.
Els 5.000 viatgers que van passar ahir pel cul-de-sac que serà l'estació de Sant Andreu fins al 12 de setembre no tenen res a veure amb els 25.000 que hi passen en un dia feiner. De fet, no és casual que el primer dia de tall coincidís amb diumenge, perquè així es més fàcil ajustar l'operatiu de cara a avui.
Tot i els anuncis que s'han fet els darrers dies, encara hi va haver viatgers que el tall els va agafar per sorpresa. El personal d'informació a les andanes i el vestíbul de l'estació era l'encarregat d'indicar als despistats les opcions que tenien en arribar a Barcelona. Bàsicament dues, agafar la línia 1 del metro a l'estació de Fabra i Puig o agafar l'autobús especial que enllaça amb l'estació de Sagrera-Meridiana (L1 i L5) o amb l'estació de Rodalies de Clot-Aragó, on es poden agafar les línies del Maresme i de Granollers.Tot plegat, un viatge que allarga en uns vint minuts poder arribar al centre de la ciutat des de Vic, Manresa o Sabadell.
Per tot plegat el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, va insistir ahir que, si es té un transport alternatiu, la millor opció és evitar haver d'arribar a Sant Andreu Arenal. En aquest sentit, Remacha va recordar que els viatgers de Sabadell o Terrassa tenen l'opció de Ferrocarrils de la Generalitat o dels busos directes fins al centre de Barcelona. També els viatgers de llocs com Montcada, Mollet o Santa Perpètua poden accedir a Barcelona per la línia R2.
El tall que es va iniciar ahir servirà per construir les andanes de la nova estació de Sagrera-Meridiana. La parada de les línies R3, R4 i R7, juntament amb les quatre estacions de metro que hi haurà (L1, L4, L5 i L9), convertiran aquest intercanviador en un dels més transitats de la ciutat, amb 130.000 viatgers diaris.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.