Societat
La tuneladora Gerunda comença a perforar el TGV cap a la frontera francesa
La màquina és obra de l'empresa alemanya Herrenknecht i té un cost d'uns 25 milions d'euros
El ministre de Foment, José Blanco, ha posat avui en marxa la tuneladora Gerunda, que perforarà els túnels urbans de Girona de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa.
Blanco ha estat acompanyat per l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans; el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel; el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i el president d'Adif, Antonio González Marín.
La tuneladora és obra de l'empresa alemanya Herrenknecht, té un cost d'uns 25 milions d'euros, mesura al voltant de 100 metres de longitud i pot excavar un màxim de 25 metres per dia, en funció del terreny. Treparà 1.300 metres de llims, graves, arenes, gres, marga i margocalcària. Pesa 2.000 tones, el diàmetre és de 12,1 metres i té 18 motors. La UTE Ave Girona la conformen FCC Construcció, Copisa, Tecsa i Dragados.
Gerunda, de la mateixa manera que la tuneladora Barcino que perfora Barcelona, és de tipus Escut de Pressió de Terres, és a dir, extreu la terra en el front d'excavació amb la roda de cort girant i l'empeny pressionant.
Blanco ha estat acompanyat per l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans; el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel; el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i el president d'Adif, Antonio González Marín.
La tuneladora és obra de l'empresa alemanya Herrenknecht, té un cost d'uns 25 milions d'euros, mesura al voltant de 100 metres de longitud i pot excavar un màxim de 25 metres per dia, en funció del terreny. Treparà 1.300 metres de llims, graves, arenes, gres, marga i margocalcària. Pesa 2.000 tones, el diàmetre és de 12,1 metres i té 18 motors. La UTE Ave Girona la conformen FCC Construcció, Copisa, Tecsa i Dragados.
Gerunda, de la mateixa manera que la tuneladora Barcino que perfora Barcelona, és de tipus Escut de Pressió de Terres, és a dir, extreu la terra en el front d'excavació amb la roda de cort girant i l'empeny pressionant.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.