Societat
Enxampen 18.543 conductors circulant sense assegurança
Els Mossos d’Esquadra van enxampar 18.543 conductors circulant l’any passat per la xarxa viària catalana sense l’assegurança obligatòria de vehicles, segons les dades provisionals facilitades pel Servei Català de Trànsit (SCT). Els controls policials també van permetre detectar 20.215 conductors més que, tot i tenir contractada una pòlissa, no portaven a sobre el document acreditatiu tal com exigeix la llei.
La xifra d’automòbils caçats sense assegurança es va reduir lleugerament respecte a l’any anterior. Concretament, el 2006 es van immobilitzar 3.661 vehicles més que el 2007. En comparació amb la resta de l’Estat, els Mossos van detectar el 16% dels infractors denunciats l’any passat per no disposar de l’assegurança obligatòria.
Tot i que cada any es redueix el nombre de conductors que circulen sense la corresponent pòlissa, el problema no acaba d’eradicar-se i s’agreuja si el vehicle provoca un sinistre. L’any passat, el consorci de compensació d’assegurances es va haver de fer càrrec de les despeses de 2.462 accidents protagonitzats per conductors sense assegurança, un 22% menys que el 2006.
Problemàtica decreixent
Ignacio Machetti, director general del consorci, va explicar a l’AVUI que “cada vegada se circula menys sense assegurança perquè el nombre de sinistres que atenem a l’any no deixa de disminuir, mentre que el parc mòbil no deixa de créixer”. Catalunya, no obstant, és la segona comunitat autònoma, després d’Andalusia, que registra més accidents provocats per conductors que no tenen pòlissa.
Una iniciativa que podria expulsar de les carreteres els automòbils sense assegurar és el nou sistema de control automàtic d’infractors a través de la lectura de matrícules des d’un vehicle policial. La patrulla disposa d’una càmera que grava el número de placa i un ordinador que el contrasta amb la base de dades de vehicles que no tenen contractada una pòlissa. Si es caça un infractor, el sistema avisa a través d’un missatge de veu: “No disposa d’assegurança obligatòria”.
L’SCT podria implantar aquest sistema al llarg d’aquest 2008 i dotar algunes patrulles dels Mossos d’aquesta nova tecnologia. Paral·lelament als estudis que estan realitzant els tècnics de l’SCT, la posada en marxa del control automàtic de matrícules també dependrà de la prova pilot que, des del 23 de gener, realitza la direcció general de Trànsit (DGT), dependent del ministeri d’Interior, en dotze províncies espanyoles: Madrid, Sevilla, Saragossa, Lleó, Astúries o Navarra, entre d’altres.
La xifra d’automòbils caçats sense assegurança es va reduir lleugerament respecte a l’any anterior. Concretament, el 2006 es van immobilitzar 3.661 vehicles més que el 2007. En comparació amb la resta de l’Estat, els Mossos van detectar el 16% dels infractors denunciats l’any passat per no disposar de l’assegurança obligatòria.
Tot i que cada any es redueix el nombre de conductors que circulen sense la corresponent pòlissa, el problema no acaba d’eradicar-se i s’agreuja si el vehicle provoca un sinistre. L’any passat, el consorci de compensació d’assegurances es va haver de fer càrrec de les despeses de 2.462 accidents protagonitzats per conductors sense assegurança, un 22% menys que el 2006.
Problemàtica decreixent
Ignacio Machetti, director general del consorci, va explicar a l’AVUI que “cada vegada se circula menys sense assegurança perquè el nombre de sinistres que atenem a l’any no deixa de disminuir, mentre que el parc mòbil no deixa de créixer”. Catalunya, no obstant, és la segona comunitat autònoma, després d’Andalusia, que registra més accidents provocats per conductors que no tenen pòlissa.
Una iniciativa que podria expulsar de les carreteres els automòbils sense assegurar és el nou sistema de control automàtic d’infractors a través de la lectura de matrícules des d’un vehicle policial. La patrulla disposa d’una càmera que grava el número de placa i un ordinador que el contrasta amb la base de dades de vehicles que no tenen contractada una pòlissa. Si es caça un infractor, el sistema avisa a través d’un missatge de veu: “No disposa d’assegurança obligatòria”.
L’SCT podria implantar aquest sistema al llarg d’aquest 2008 i dotar algunes patrulles dels Mossos d’aquesta nova tecnologia. Paral·lelament als estudis que estan realitzant els tècnics de l’SCT, la posada en marxa del control automàtic de matrícules també dependrà de la prova pilot que, des del 23 de gener, realitza la direcció general de Trànsit (DGT), dependent del ministeri d’Interior, en dotze províncies espanyoles: Madrid, Sevilla, Saragossa, Lleó, Astúries o Navarra, entre d’altres.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.