La sardana

Arenys de Munt i Arenys de Mar (Maresme)

Una diada que reunirà els dos Arenys

Arenys de Munt estrena aplec com a primera Capital de la Sardana

Arenys de Munt ja viu amb inten­si­tat la seva con­dició de pri­mera Capi­tal de la Sar­dana. I diu­menge que ve cele­brarà el seu pri­mer aplec, en el marc dels actes que s'estan cele­brant amb motiu de la capi­ta­li­tat. Per com­me­mo­rar l'esde­ve­ni­ment, aquest any l'aplec que tra­di­ci­o­nal­ment es rea­litza a Arenys de Mar reu­nirà els dos Arenys en una cele­bració de tot un dia de sar­da­nes. Serà el 1r Aplec d'Arenys de Munt i el 32è Aplec d'Arenys de Mar.

Els actes pre­vis a l'aplec, però, començaran el diven­dres 12 d'abril, a 2/4 de 8 del ves­pre, a la sala muni­ci­pal d'Arenys de Munt amb la con­ferència titu­lada Sar­dana i inde­pendència, a càrrec de Josep Sort i Jané, durant la qual s'ana­lit­zarà la sar­dana com a expressió de la cul­tura popu­lar i la iden­ti­tat del poble català, estre­ta­ment lli­gada a l'inde­pen­den­tisme. L'endemà, a 2/4 de 8 del ves­pre a can Bor­rell, una altra con­ferència, Dones com­po­si­to­res al Con­cert de Tiana, afe­girà encara més interès a les hores prèvies l'aplec. En aquesta segona con­ferència es par­larà del tra­di­ci­o­nal Con­cert de Tiana, que, orga­nit­zat pels Amics de la Sar­dana de Tiana, fa deu anys que es rea­litza per tal d'home­nat­jar les dones com­po­si­to­res de música per a cobla. I, final­ment, diu­menge podreu dis­fru­tar d'aquest inèdit Aplec Sar­da­nista dels Arenys, que es farà al parc de can Jalpí (Arenys de Munt) en ses­si­ons de matí i tarda. Les cobles pro­ta­go­nis­tes seran la Iluro i la Mari­nada, al matí, i la Premià i La Flama de Far­ners, a la tarda. A les 2 del mig­dia hi haurà un dinar popu­lar (10 euros) i durant tot el dia els Mun­ta­nyencs de la Vila posa­ran a dis­po­sició de l'aplec un rocòdrom per a l'esbar­gi­ment dels infants i els joves.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.