Osona/Ripollès

La pressió popular aconsegueix prolongar el servei de Rodalies a tot Osona i el Ripollès

El sistema tarifari integrat del tren permetrà estalvis del 22% al 44% als usuaris.

Nota de premsa de la Generalitat

El conseller Vila anuncia l’ampliació del sistema tarifari integrat a Osona, el Berguedà i el Ripollès a partir de l’1 de gener

L’ampliació permetrà que la comarca d’Osona quedi plenament integrada al sistema tarifari i es pugui utilitzar la gamma de títols de l’ATM de Barcelona a tots els municipis

Al Berguedà i el Ripollès es formalitzarà a través d’una setena corona i la creació de packs de targetes de 10 viatges dels operadors i l’ATM a l’espera que amb la T-Mobilitat s’amplïi a la resta de títols

La integració suposarà per als usuaris un estalvi en el preu del bitllet d’entre el 22% i el 44% respecte l’import actual en funció del lloc de l’origen i la destinació

Actualment, el sistema tarifari integrat abasta 253 municipis i una població de 5,5 milions habitants i amb l’ampliació s’arribarà a 346 municipis i un total de 5,7 milions

El conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’Autoritat del Transport Metropolità, Santi Vila, ha anunciat avui que les comarques d’Osona, el Berguedà i el Ripollès formaran part del sistema tarifari integrat de Barcelona a partir del proper 1 de gener, la qual cosa suposarà un estalvi per als usuaris d’entre el 22% i el 44% del preu del bitllet en funció del lloc d’origen i la destinació.

A la comarca d’Osona la integració permetrà des d’un primer moment l’ús de tota la gamma de títols integrats, mentre que, per raons tècniques, al Berguedà i el Ripollès la integració, en aquesta primera fase, es formalitzarà a través d’una setena corona i la creació de packs de targetes de 10 viatges dels operadors i l’ATM. La futura implantació de la T-Mobilitat permetrà, en una segona fase, implantar la integració tarifària en aquesta setena corona amb tots els beneficis associats.

Actualment, el sistema tarifari integrat de Barcelona abasta 253 municipis i una població de 5.562.773 habitants. Amb l’ampliació s’arribarà a 346 municipis i un total de 5.712.503 habitants.

Osona

A la comarca d’Osona estan integrats actualment 8 municipis (Balenyà, Centelles, Malla, Sant Martí de Centelles, Seva, Taradell, Tona i Vic), que representen el 46,4% de la població d’Osona. A partir de l’1 de gener es començaran a integrar els 43 municipis restants, fet que suposarà fer arribar el sistema tarifari integrat a 83.180 persones més. L’ampliació de l’àmbit integrat a tot Osona es farà estenent l’actual corona 6: s’ampliarà l’actual sector 6F i es crearà el sector 6H.
Els operadors que faran possible els desplaçaments són: Rodalies de Catalunya (creix la xarxa ferroviària integrada en quatre estacions: Manlleu, Torelló, Borgonyà i Sant Quirze de Besora), 25 Osona Bus, Transports Castellà, Empresa Sagalés, Autocars Prat, Autocars Rovira i Jordi Comasòlivas (en aquest tres últims la integració serà efectiva per la primavera, temps necessari per adquirir els equipaments tecnològics necessaris).

Pel que fa als títols de transport, serà vàlida tota la gamma de títols integrats de l’ATM incloent la possibilitat d’utilització de diferents modes de transport per realitzar un desplaçament amb un únic títol i amb la despenalització econòmica dels transbordaments.

A mode d’exemple, per a l’usuari que viatgi de Torelló a Barcelona amb 25 Osona Bus, i a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona, suposa un estalvi del 43,9%.

D’altra banda, per a l’usuari que es desplaci de Manlleu a Barcelona amb Rodalies de Catalunya (Renfe) i a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona suposa un estalvi del 29,7%.

La integració del Berguedà i el Ripollès

En el cas del Berguedà i el Ripollès, es crearà una setena corona. La impossibilitat tècnica del sistema magnètic d’incorporar aquesta nova corona tarifària obliga a fer una integració parcial mitjançant targetes de 10 viatges.

Al Berguedà, actualment cap municipi pertany a l’àmbit del Sistema Tarifari Integrat. La integració parcial d’aquesta comarca suposarà 31 nous municipis i l’accés a la integració de 40.555 habitants. Els operadors que possibilitaran els desplaçaments al Berguedà són: Alsina Graells, Transbages i Autocars Mir.

Pel que fa als desplaçaments de connexió entre el Berguedà i Barcelona es crearà un paquet de 7 zones Berguedà-Barcelona que inclourà una targeta de 10 viatges de l’operador Alsina Graells i una T-10 d’una zona. El preu del pack serà de 53,85€. També s’habilitarà un pack Berguedà-Bages a un preu de 35,65 €.

Pel que fa als desplaçaments interns de la comarca del Berguedà, la primera fase d’integració tarifària es realitzarà mitjançant la creació de targetes monomodals de 10 viatges a preus de T-10 dels operadors Alsina Graells, Transbages i Autocars Mir.
A mode d’exemple, a l’usuari de Berga que viatgi a Barcelona amb Alsina Graells i que a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona, el pack li suposa un estalvi del 32,9%.

El Ripollès tampoc té cap municipi integrat de manera que la integració d’aquesta comarca suposarà 19 nous municipis i l’accés al sistema de 25.995 usuaris. Els operadors que possibilitaran els desplaçaments són: Rodalies de Catalunya (creix la xarxa ferroviària integrada en sis estacions: La Farga de Bebié, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles i Toses), Teisa i Autocars Mir.
Pel que fa als desplaçaments de connexió entre el Ripollès i Barcelona es crearà un Pack de 7 zones Ripollès-Barcelona que inclourà una targeta de 10 viatges de Rodalies de Catalunya o Teisa i una T-10 d’una zona. El preu del pack serà de 53,85€.

Pel que fa als desplaçaments interns de la comarca del Ripollès, la primera fase d’integració tarifària es realitzarà mitjançant la creació de targetes monomodals de 10 viatges a preus de T-10 dels operadors Teisa i Autocars Mir. També s’adaptaran els preus dels títols propis de Rodalies de Catalunya.

A mode d’exemple, per a l’usuari de Camprodon que viatgi a Barcelona amb Teisa, i que a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona, suposa un estalvi del 42,6%.

D’altra banda, per a l’usuari que es desplaci de Ripoll a Barcelona amb Rodalies de Catalunya (Renfe), i utilitzi el transport públic a la primera corona, suposa un estalvi del 21,95%.

Avaluació econòmica de l’ampliació del Sistema Tarifari Integrat

Les necessitats de finançament per a l’ampliació de la integració a les comarques d’Osona, el Berguedà i el Ripollès són de 2 milions d’euros per al pressupost de l’ATM de l’any 2015 que seran aportats per la Generalitat de Catalunya.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SALUT

Alerten de llaminadures amb un component del cànnabis

BARCELONA

L’Ajuntament de Mataró ha d’indemnitzar amb 49.000 euros una extreballadora

mataró
URBANISME

Roquetes vol quedar exclosa de la zona inundable per poder construir

ROQUETES

Denuncien una “sobreocupació crònica” del centre d’acollida de la Misericòrdia

girona
AGRICULTURA

Els regants del Llobregat seran compensats per les llavors que no puguin plantar

BARCELONA
SERVEIS

Afectades l’R2 sud, R14 i R15 per un tren avariat entre Garraf i Sitges

sitges
llengua

Els centres sanitaris hauran d’atendre els usuaris en la llengua que triïn

barcelona
SOCIETAT

El Palau de Congressos torna a acollir ExpOtaku Tarragona

TARRAGONA
INFRAESTRUCTURES

Adjudicada la tercera fase de la via per a ciclistes i vianants entre Reus i Cambrils

REUS