Societat

Primer estudi urbanístic sobre l'encaix d'Eurovegas

El govern encarrega a una arquitecta plànols amb la ubicació del complex al delta del Llobregat, a Montcada i Reixac i a Terrassa

La licitació del projecte s'ha fet sense coneixement dels municipis

Sense conei­xe­ment dels ajun­ta­ments afec­tats, el govern ha encar­re­gat a l'arqui­tecta Mercè Berengué que ela­bori tres pro­pos­tes d'encaix del macro­com­plex Euro­ve­gas al ter­ri­tori, con­cre­ta­ment al delta del Llo­bre­gat –a cavall dels muni­ci­pis de Cor­nellà, Vila­de­cans, Sant Boi i el Prat–, a Mont­cada
i Rei­xac i a Ter­rassa. Aquesta última opció no havia trans­cen­dit fins ara, tot i que, segons el govern, la capi­tal valle­sana era una de les pro­pos­tes ini­ci­als que la Gene­ra­li­tat va plan­te­jar als pro­mo­tors de Las Vegas Sands.

Fonts del govern van indi­car ahir que l'encàrrec “és un tràmit admi­nis­tra­tiu de l'Incasòl que, d'entrada, no implica can­vis nor­ma­tius ni legals, sinó pro­po­sar l'encaix del pro­jecte al ter­ri­tori”. Des de l'Ajun­ta­ment de Ter­rassa es van mos­trar ahir sor­pre­sos per la notícia i fonts del con­sis­tori van asse­gu­rar que incloure el muni­cipi en la tra­vessa per Euro­ve­gas “sem­bla una mani­o­bra de dis­tracció”, ja que a Ter­rassa “no hi ha prou ter­reny dis­po­ni­ble per ubi­car-hi el com­plex”.

De moment, Mercè Berengué cobrarà 67.850 euros (IVA inclòs) per la redacció del pro­jecte. L'Incasòl va resol­dre el 19 de juny pas­sat la lici­tació, després d'un pro­ce­di­ment en què es va fixar el preu bàsic de 59.813 euros, jus­ta­ment per sota dels 60.000 euros a par­tir dels quals cal fer oferta pública. De les tres pro­pos­tes con­cur­rents, va gua­nyar la de Berengué perquè era “la més avan­tat­josa”, segons consta en la reso­lució. El con­tracte de l'arqui­tecta té una durada de 28 dies i està pre­vist que Berengué viatgi aquest estiu als Estats Units, segons van con­fir­mar fonts del seu des­patx, Roldán+Berengué, a l'agència ACN.

El govern va insis­tir que el fet que s'hagin encar­re­gat plànols de les tres pos­si­bles ubi­ca­ci­ons res­pon a la volun­tat de fer tota la feina “per si els pro­mo­tors vol­gues­sin estu­diar alter­na­ti­ves”. A Ter­rassa o Mont­cada, els edi­fi­cis no hau­rien d'adap­tar les altu­res a la pro­xi­mi­tat de l'aero­port i l'avin­guda cen­tral podria ser recta, cosa que al delta és impos­si­ble. Tot i això, l'opció del delta del Llo­bre­gat “és la que interessa a tot­hom i la que es manté en pri­mer lloc”, segons el govern.

Berengué té una tra­jectòria pro­fes­si­o­nal de 23 anys, durant la qual ha dis­se­nyat diver­sos edi­fi­cis públics –cen­tres d'atenció primària, esco­les, etc.–, a més de col·labo­rar amb els ser­veis de pla­ne­ja­ment de l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona entre el 1992 i el 1997. També és mem­bre del con­sell de govern del Col·legi d'Arqui­tec­tes (COAC) i repre­sen­tant de Bar­ce­lona a l'Asso­ci­ació d'Arqui­tec­tes Urba­nis­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.