Societat

Reinvenció a la baixa

‘Low cost'

Apple renuncia a l'històric elitisme i presenta l'Iphone 5C, dissenyat per als mercats emergents

Sense el rellotge a la vista, el nou model estel·lar escaneja l'empremta digital

Els últims anys, els encerts amb l'Iphone i l'Ipad havien pro­pul­sat Apple a un nivell estra­tosfèric, a tocar dels 700 mili­ons d'uni­tats venu­des a tot el món. Els fans de la marca de la poma vivien un moment dolç i els seus detrac­tors, que també n'hi ha, s'ama­ga­ven sota les pedres. Després de la pre­sen­tació d'ahir, però, segur que alguns començaran a treure el cap en veure el gir estratègic que ha emprès el con­se­ller dele­gat de la com­pa­nyia, Tim Cook, explo­rant què li pot ofe­rir un pro­ducte de segona fila, un fet inèdit en la tra­jectòria d'una firma que sem­pre anava a la seva.

L'exclu­si­vi­tat d'Apple va dei­xar de ser tan lle­gendària ahir al ves­pre, quan es van con­fir­mar els rumors de l'Iphone C. Aquest model low cost incor­pora unes pres­ta­ci­ons molt simi­lars a les de l'Iphone 5 –pan­ta­lla Retina de 4 pol­za­des, con­nexió LTE, pro­ces­sa­dor A6 i càmera de 8 MP–, però des­taca per una car­cassa de plàstic de dife­rents colors. Apple espera, doncs, que aquest pro­ducte li obri les por­tes de molts mer­cats emer­gents, on espera ven­dre'l, amb les ope­ra­do­res locals, per l'equi­va­lent a 99 i 199 dòlars a canvi de dos anys de per­manència.

Tam­poc no hi va haver sor­pre­ses pel que fa al nou mòbil estel·lar de la com­pa­nyia. L'Iphone 5 S manté la mateixa pan­ta­lla (més petita que les de la com­petència) i poten­cia el seu pro­ces­sa­dor, l'A7, que amb una arqui­tec­tura de 64 bits, pot arri­bar a ser el doble de ràpid que el seu pre­de­ces­sor en algu­nes fun­ci­ons. També s'han afe­git noves pos­si­bi­li­tats a la càmera, que con­ti­nua sent de 8 MP i queda lluny de les dels rivals, però ara té un doble flaix i grava vídeos, també en alta defi­nició, a càmera super­lenta. La prin­ci­pal nove­tat, però, serà la incor­po­ració de l'espe­rat sis­tema per esca­ne­jar l'empremta dac­ti­lar i millo­rar així la segu­re­tat del dis­po­si­tiu. Apple asse­gura que el sis­tema, apa­rent­ment molt àgil i eficaç, no per­metrà que les dades esca­ne­ja­des cir­cu­lin per la xarxa i es que­da­ran regis­tra­des única­ment al dis­po­si­tiu.

El nou mòbil es vendrà en alguns mer­cats pre­fe­rents –grup en què apa­reix la Xina i del qual surt l'Estat espa­nyol– a par­tir del dia 20, però a la resta del món no arri­barà “fins a finals d'any”. Curi­o­sa­ment, a l'hora de mos­trar els preus dels apa­rells, Apple no va ofe­rir els preus de venda a les seves boti­gues, sinó el que ofe­ri­ran les com­pa­nyies telefòniques a canvi de dos anys de con­tracte. Això, i el fet que la com­pa­nyia hagi deci­dit rega­lar els seus interes­sants pro­gra­mes ofimàtics per a dis­po­si­tius mòbils, que fins ara venia, és un senyal inequívoc que les coses estan can­vi­ant en la firma nord-ame­ri­cana. No hi va haver nove­tats pel que fa a l'Ipad ni cap referència al rellotge intel·ligent, així que la pre­sen­tació va ser de les més dece­be­do­res dels últims temps. En tot cas, Apple encara no ha dit l'última paraula.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.