DO Montsant. fruits de la terra

Rengleres de ceps generosos

La DO vinícola més jove de Catalunya va néixer ben situada al mercat. Es va considerar un valor emergent, que ha donat resposta a les expectatives amb vins de qualitat. El nombre de cellers s'ha duplicat des que van obtenir la denominació d'origen

El 2001 es va mate­ri­a­lit­zar l'aspi­ració dels cellers de la sub­zona Fal­set, inclo­sos en la DO Tar­ra­gona, d'obte­nir una deno­mi­nació d'ori­gen pròpia. Els per­me­tia poten­ciar les carac­terísti­ques dels vins que s'ela­bo­ren a la zona i que han sobre­sor­tit entre els més pres­ti­gi­o­sos, sovint per la relació entre la qua­li­tat i el preu, i ava­lats per la crítica inter­na­ci­o­nal. La DO neix en una comu­ni­tat emi­nent­ment agrícola, en un pai­satge que es con­serva com una riquesa patri­mo­nial afe­gida. La marca Mont­sant poten­cia, a la vegada, trets de joven­tut i dina­misme: ha estre­nat web i bloc, és pre­sent a les xar­xes soci­als d'inter­net, dis­posa d'una botiga vir­tual i s'ha obert mer­cat a la Xina, una vegada con­so­li­da­des les expor­ta­ci­ons a França, Ale­ma­nya, la Gran Bre­ta­nya, els Estats Units i la resta de l'Estat. La DO serà pio­nera en l'apli­cació del codi QR, que impri­mirà a les eti­que­tes de totes les ampo­lles ela­bo­ra­des en el marc de la deno­mi­nació. El cli­ent, sigui on sigui, rebrà tota la infor­mació del vi i del seu ori­gen al telèfon mòbil, per mitjà d'una foto­gra­fia al codi.

El nom­bre de cellers de la deno­mi­nació s'ha dupli­cat des que se'ls va ator­gar la deno­mi­nació. El ter­ri­tori que ocu­pen forma una semi­a­ne­lla al vol­tant dels ter­renys de la lli­co­re­lla i els ela­bo­ra­dors són coo­pe­ra­ti­ves agrícoles locals que han apos­tat per la qua­li­tat, cellers de viti­cul­tors locals que han deci­dit fer el seu pro­jecte i cellers de nova implan­tació fruit d'inver­si­ons mit­ja­nes que han fet per­so­nes de fora del ter­ri­tori i que sovint s'hi han implan­tat a través d'enòlegs amb pro­jec­tes en marxa a la veïna DO Pri­o­rat.

A la DO Mont­sant se sumen les per­so­na­li­tats de tots i cadas­cun dels pro­jec­tes que tenen en comú l'ela­bo­ració de vins de qua­li­tat, dins un mer­cat glo­bal. La política dels viti­cul­tors de la zona ha can­viat radi­cal­ment els dar­rers anys, en què s'ha pas­sat de valo­rar la collita en qui­los de raïm a triar els car­ros de més qua­li­tat. Els viti­cul­tors tenen cura de les vinyes velles, que cons­ti­tu­ei­xen un gran tre­sor per a la DO. Pro­du­ei­xen pocs qui­los per hectàrea però de gran qua­li­tat: con­cen­trats i com­plets. Són vins d'aro­mes lli­ga­des a les vari­e­tats ori­ginàries als quals les vinyes velles apor­ten estruc­tura. Les vari­e­tats auto­rit­za­des, tant les que s'han con­reat sem­pre com les que s'han adap­tat els dar­rers anys, són char­don­nay, gar­natxa negra, blanca i peluda, maca­beu, mos­ca­tell de gra petit, pan­sal, pare­llada, samsó, caber­net sau­vig­non, mer­lot, mones­trell, pica­poll negre, sirà i ull de lle­bre.

Productors
54 cellers i 31 comercialitzadores
Localització
El Priorat i la Ribera d'Ebre
Producció anual
74.459 hectolitres (2008)
Apartat
Codi QR d'informació
On es poden trobar
www.domontsant.com
http://mediaforis.com/domontsant/
http://www.facebook.com/pages/ DO-Montsant/118386140470


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.