Administracions

Caldes recupera la polèmica concessió del balneari Colón

L'empresa Stel Groc SA mantindrà la gestió de l'espai durant sis mesos més, tot i que es descarta una renovació del contracte

En aquest període l'Ajuntament treballarà per trobar un nou adjudicatari o decidir si se'n fa càrrec

La con­cessió del bal­ne­ari de l'hotel Colón de Cal­des exhau­reix el ter­mini de 15 anys d'explo­tació que li va ator­gar l'Ajun­ta­ment de Cal­des demà dijous. A par­tir d'aquesta data, l'equi­pa­ment torna a mans muni­ci­pals, però la seva gestió con­ti­nuarà a càrrec de l'empresa que se'n cuida actu­al­ment, Stel Groc SA, pro­pietària també de l'esta­bli­ment hote­ler. Aquesta situ­ació es man­tindrà com a màxim sis mesos més, un període en el qual el govern d'ERC i el PSC haurà de tro­bar un nou adju­di­ca­tari o assu­mir direc­ta­ment la gestió de les ins­tal·laci­ons. Es des­carta, però, que hi hagi una altra reno­vació a l'actual adju­di­catària. Així es va deci­dir dilluns en el ple en el qual el grup de CiU, ara a l'opo­sició, va denun­ciar irre­gu­la­ri­tats en el procés i va con­si­de­rar que la mani­o­bra del govern ama­gava en rea­li­tat una pròrroga enco­berta.

L'alcal­dessa, Rosa Pou (ERC), admet que la solució no és la ideal, però con­si­dera que és la millor “i la que està mar­cada tant pel con­tracte sig­nat en el seu moment com pel dret admis­tra­tiu”. “Durant aquest temps i men­tre l'Ajun­ta­ment no troba un nou adju­di­ca­tari, la ges­tora actual està obli­gada a man­te­nir el ser­vei”, pun­tu­a­litza Pou, que hi afe­geix: “Volem actuar amb cau­tela, ben asses­so­rats, i evi­tar mal­me­tre el nom de Cal­des de manera inne­cessària.” L'alcal­dessa recorda que s'està tre­ba­llant en un pla de via­bi­li­tat per saber si el bal­ne­ari podria ser ges­ti­o­nat per l'Ajun­ta­ment i, al mateix temps, s'ha con­tac­tat amb dife­rents empre­ses que han mos­trat interès pel fer-se'n càrrec. “L'hotel Colón també està en venda i cre­iem que el millor seria que les dues acti­vi­tats fos­sin a càrrec d'una mateixa firma”, pre­cisa. Final­ment, Rosa Pou des­taca els expe­di­ents admi­nis­tra­tius oberts con­tra el bal­ne­ari per irre­gu­la­ri­tats que encara no s'han resolt i lamenta que, mal­grat el com­promís del pro­pi­e­tari de l'hotel, encara no ha resolt el deute amb l'Ajun­ta­ment, que puja a més de 700.000 euros.

La crítica de CiU

L'exal­calde i cap de l'opo­sició, Joa­quim Arnó (CiU), con­si­dera errada la decisió del ple de “recu­pe­rar una con­cessió que encara ges­ti­o­narà un senyor que te un deute mili­o­nari amb el con­sis­tori”. “Si un té un llo­ga­ter i aquest li ha des­tros­sat el pis i li ha dei­xat a deure un munt de men­su­a­li­tats, el dei­xarà con­ti­nuar vivint al pis quan se li acabi el con­tracte?”, es pre­gunta. Arnó cri­tica l'estratègia seguida pel govern, que qua­li­fica de “pròrroga enco­berta”. “Es pot enten­dre que hi hagi cert marge amb una con­cessió nor­mal, però aquesta ha estat molt pro­blemàtica”, comenta. El por­ta­veu de l'opo­sició explica que es va dema­nar al govern que deixés la decisió sobre la taula per bus­car alter­na­ti­ves i lamenta que que­den “mol­tes pre­gun­tes sense res­posta, com ara qui s'encar­re­garà de les repa­ra­ci­ons que s'hagin de fer durant els pròxims sis mesos?”. Des de CiU par­len d'irre­gu­la­ri­tats en el procés i des­ta­quen que l'Ofi­cina Anti­frau està inves­ti­gant si la con­cessió del bal­ne­ari a Stel Groc SA feta l'any 2000, quan era alcalde Joan Ran­gel (PSC), va ser la cor­recta.

LES FRASES

Mentre l'Ajuntament no troba un nou adjudicatari, la gestora actual està obligada a mantenir el servei
Rosa Pou (ERC)
ALCALDESSA DE CALDES D'ESTRAC
Recuperem una concessió que encara gestiona un senyor que té un deute milionari amb el consistori
Joaquim Arnó (CiU)
CAP DE L'OPOSICIÓ DE CALDES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia