Administracions

administracions

L'Estat tanca l'aixeta de l'ICO a Sant Feliu de Pallerols

Li denega el crèdit per pagar proveïdors perquè no en garanteix el retorn

Volia 600.000 euros

El govern espanyol no concedirà el crèdit ICO de 600.000 euros que li havia demanat l'Ajuntament de Sant Feliu de Pallerols per pagar proveïdors a 31 de desembre del 2011 perquè no té garantits els ingressos per retornar-lo. Per això li pagarà les factures, però li retindrà un tant per cent, que encara no s'ha fet públic, de les transferències mensuals que envia a tots els ajuntaments. En el cas de l'Ajuntament de Sant Feliu de Pallerols, es tracta de 15.000 euros, els quals, segons l'alcalde, Joan Casas (CiU), es destinen bàsicament al pagament de les nòmines dels treballadors municipals.

Casas ha explicat que els 600.000 euros corresponen quasi íntegrament als ajuts que ha de cobrar d'administracions superiors per a la urbanització del Pla de Bastons, del preu de quatre parcel·les que té a la zona i de les aportacions que falten per fer dels veïns en contribucions especials. “Nosaltres necessitàvem com una mena de pòlissa per cobrir els 600.000 euros que havíem de recaptar en dos anys, però no hi vam incorporar un pla de retorn”, ha indicat.

L'Ajuntament veí de les Planes d'Hostoles es troba també en un cas similar. El dèficit a la llar d'infants municipal –70.000 euros anuals– és el que ha provocat que el govern espanyol li denegués l'accés als crèdits per pagar els proveïdors. Té uns 170.000 euros de factures pendents. Ara el govern espanyol li reduirà de 20.000 euros a 10.000 les transferències mensuals, que coincideix amb l'import de les nòmines dels treballadors municipals.

LA XIFRA

600.000
euros
havia demanat de crèdit ICO l'Ajuntament de Sant Feliu de Pallerols al govern espanyol.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.