Una imatge insòlita de Montserrat

La plataforma Salvem Montserrat insereix un anunci a la premsa en què critica, amb un fotomuntatge, la construcció d'un polígon industrial a la falda de Montserrat. L'alcaldessa de Collbató insisteix que el projecte respecta l'entorn

La imatge fa mal als ulls. En comptes d'una muntanya de Montserrat idíl·lica, amb un poblet als peus i una àmplia extensió de vinyes, hi apareix un polígon on les fàbriques fumegen i el formigó es fa amo i senyor del paisatge. Fins i tot el cel s'ha enfosquit, en una escena una mica apocalíptica. Les dues imatges, la del Montserrat actual i la del paisatge futur un cop s'ampliï el polígon industrial les Ginesteres, a Collbató, configuren el fotomuntatge que la plataforma Salvem Montserrat va publicar ahir en forma d'anunci, en color i a tota plana, al diari La Vanguardia. Amb aquest anunci, un instrument poc usual en les campanyes ciutadanes de protesta –un anunci en color, que ocupi tota una plana senar en un dia laborable costa en aquest diari 21.692 euros–, la plataforma Salvem Montserrat enceta una ofensiva mediàtica un cop esgotada la via administrativa. Un portaveu de la plataforma, Manel Rivero –el col·lectiu ha aplegat 1.200 al·legacions, 75.000 firmes en contra i té el suport de 100 entitats–, explica que la inserció de l'anunci respon al fet que «Montserrat no és qualsevol muntanya i molta gent està en contra d'aquest projecte». Rivero es queixa que l'Ajuntament no ha tingut en compte les al·legacions ni les firmes contràries, i que a la Generalitat tampoc han tingut gaire més èxit. «Hem esgotat la via administrativa; per tant, ara només ens queda la pressió mediàtica i la judicial, que ens la plantegem un cop s'aprovi el projecte de forma provisional», explica el portaveu.

Els opositors al polígon les Ginesteres II –de fet és una ampliació del polígon ja existent, que té una vintena de naus– consideren que és massa gran per a un poble de 4.000 habitants, ja que tindrà 9 hectàrees amb naus. Critiquen les alçades dels immobles, de 12 metres, i que només el separi d'una zona inclosa a la Xarxa Natura 2000 l'amplada de l'autovia. «L'Ajuntament ha eliminat la possibilitat que s'hi instal·lin les fàbriques altament contaminants, però això no treu que n'hi puguin haver d'altres amb impacte en el medi, com les que fonen metalls o tracten els residus. No serà un polígon sostenible», assenyala Rivero.

L'alcaldessa, Josefina Martínez (PSC), considera que els opositors estan donant una imatge negativa de Collbató i que la seva crítica no té gaire ressò al poble. «La gent em pregunta quan començaran les obres, perquè hi està interessada, com ara propietaris de bars i petits industrials, com poden ser paletes.» Martínez defensa que el projecte incorpora mesures mediambientals «pioneres», com ara la construcció d'un túnel sota l'autovia que actuarà com a corredor verd per a la fauna. Nega que estigui a tocar de Montserrat i diu que les naus faran menys de 12 metres, ja que el terreny fa desnivell i l'alçada final serà inferior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona