Terrassa dobla la xarxa de carrils bici

Es posa en marxa un carril segregat de sis quilòmetres a les avingudes, que enllaça el nord amb els polígons del sud

Terrassa tenia fins ara uns cinc quilòmetres de carril bici segregat, bé a la calçada o bé a la vorera. El primer es va fer l'any 1994. Eren 1.600 metres al passeig 22 de Juliol. No va ser fins a vuit anys després, el 2002, que es van construir 106 metres més a l'avinguda Jacquard.

A partir del 2004, gairebé cada any és va crear un carril nou, com els 310 metres al carrer Sant Nebridi i Miquel Vives i els 250 metres a la carretera de Montcada. Fins al 2007, se'n van fer al carrer de l'Estatut, 420 metres; un altre al passeig 22 de Juliol, de 1.100 metres; al passeig del Camp del Roure, 300 metres, i a les Glòries Catalanes, 300 metres.

El març d'aquest any, l'UTE Copcisa-Innovia va començar les obres del nou carril de sis quilòmetres. La via és segregada, és al centre de la calçada i ocupa la part esquerra de la circulació. Així es vol evitar que els ciclistes siguin envestits pels vehicles quan giren en les interseccions. Navarro és partidari d'aquest tipus de carril al centre en les «vies que ho permetin». També s'han instal·lat semàfors per a bicicletes per facilitar els girs dels usuaris a l'esquerra.

Malgrat que es va inaugurar ahir, encara queda fer el nou carril bici a la plaça de l'Aigua, el tram sud de l'avinguda de Barcelona i el tram nord d el'avinguda de les Glòries Catalanes. Aquests tres punts s'inclouen en projectes de reurbanització.

Amb el carril bici s'ha habilitat un pas de vianants amb semàfor a l'avinguda Abat Marcet, davant del Club Natació Terrassa; a la cruïlla de l'avinguda Jaume I i el carrer Prat de la Riba i als polígons del sud, on s'ha racionalitzat el trànsit. El projecte també inclou un carril bici bidireccional d'un quilòmetre al barri de les Arenes, als carrers Sierra Nevada, Joan XIII i Mont Perdut. Ara queden pendents tres quilòmetres més que s'estan executant i que depenen d'una subvenció de l'Estat.

Aquest nou carril connectarà l'avinguda Abat Marcet amb els nous jutjats. Un altre projecte que també està en marxa és el carril de connexió amb Matadepera. Segons explica la regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, el projecte ja està fet i fa dues setmanes en van parlar a la Diputació i amb l'Ajuntament de Matadepera. «És un problema de pressupost», va subratllar.

Trenta quilòmetres d'itineraris

A banda dels onze quilòmetres de carrils segregats, a Terrassa hi ha 19 quilòmetres de carrils de cohabitació. Es tracta de carrers en què els usuaris de la bicicleta poden circular al mateix temps que els vianants i els vehicles. D'aquesta manera, la xarxa d'itineraris que hi ha a la ciutat per als ciclistes suma uns 30 quilòmetres. L'Ajuntament ha editat una guia elaborada per Bicicleta Club Catalunya (BCC), que inclou un plànol de la ciutat en què figuren tant els carrils bici com els itineraris urbans recomanats, els itineraris de lleure i camins històrics i els punts de recollida de bicicletes del servei Ambicia't. Aquesta publicació també conté informació sobre l'ús de la bicicleta, consells de seguretat i el servei Ambicia't. La guia s'ha repartit als domicilis propers a l'itinerari del nou carril bici durant la primera setmana de juny. També s'ha editat un cartell que s'ha distribuït en comerços i escoles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.