Infraestructures i serveis

trànsit

infraestructures

Imma Manso “prioritza” el desdoblament de l'N-240

La subdelegada del govern espanyol trasllada a Foment la petició, que ja es va incloure en els pressupostos del 2016, però no s'ha executat

Descarta noves rotondes “a petició dels alcaldes”

La subdelegació del govern espanyol a Lleida ha fixat com a “prioritat número 1” incloure en els pressupostos generals de l'Estat per a la demarcació el desdoblament de la carretera N-240, però només entre les Borges Blanques i Lleida.

La subdelegada, Imma Manso, en una trobada amb periodistes, va explicar ahir la petició dels alcaldes de les Garrigues, feta el mes passat. Els pressupostos del Ministeri de Foment per al 2016 ja incloïen, per primer cop, una partida de mig milió d'euros per a l'estudi informatiu del projecte de desdoblament d'aquest mateix tram. També la construcció de quatre rotondes a l'N-240, de les quals només se n'ha construït una. Manso, a preguntes dels periodistes, diu que ara es descarta fer noves rotondes: “No és el que van demanar els alcaldes. Ells preferien el desdoblament. Ja sé que hi ha altres propostes sobre la taula, però oficialment sols em van traslladar aquesta.”

Prou peatges

En paral·lel, i a proposta d'ERC, el Congrés va aprovar el dimarts una moció instant el govern espanyol a no allargar les concessions de l'AP-2 i l'AP-7. En el cas de l'AP-2, que discorre paral·lelament a l'N-240, finalitza el 31 d'agost del 2021. Hi van votar a favor tots els diputats, excepte, i per sorpresa, la cambra, el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro. La moció inclou no autoritzar la construcció de noves autopistes de peatge a Catalunya i no apujar les tarifes fins al final de les concessions. Per la seva banda, Manso no és partidària d'allargar la concessió “de cap autopista. Però a l'hora d'obligar els camions a passar-hi, s'ha de consensuar”. Caldrà veure si Foment torna a incloure la partida pel desdoblament en els nous pressupostos i si aquest cop ho executa... En tot cas, el ministeri tampoc ha retirat oficialment el projecte d'allargar l'A-27 entre Montblanc i Lleida.

LA FRASE

Hi ha altres propostes sobre la taula, però els alcaldes tan sols van demanar el desdoblament
Imma Manso
SUBDELEGADA DEL GOVERN ESPANYOL A LLEIDA

L'A-14 sense foradar muntanyes

La segona prioritat per als pressupostos del 2017 fixada per la subdelegació a Lleida passa per “acabar l'A-14 entre Almenar i Osca”. L'autovia, projectada el 2001, ha d'unir Lleida amb la Val d'Aran, però actualment només té fet un tram de 10 quilòmetres, entre Rosselló i Almenar. El tram, que ha de ser l'alternativa de l'N-230, es va inaugurar el 2012 i va costar 37 milions.

Imma Manso considera que és una “obra important per connectar el Pirineu, però no puc demanar pressupost per foradar muntanyes perquè no me'l donaran...” Pel que fa a les queixes per l'estat i el volum de trànsit que suporta l'N-230, Manso ha explicat que hi ha un contracte de 14 milions destinat a “mesures de seguretat i conservació, a més d'actuacions puntuals en cas de necessitat”. La subdelegació també reclama a Foment que pressuposti una rotonda a Montferrer i Castellbò (Alt Urgell), on la carretera parteix el municipi per la meitat i hi ha problemes de mobilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.