Infraestructures i serveis

trànsit

protesta a la n-240

La reivindicació de l'N-240 exhibeix unitat d'acció

Càrrecs electes de tots els partits, excepte PP i Ciutadans i l'Ateneu Garriguenc, assisteixen al tercer tall de protesta

Reivindicació conjunta, però amb prioritats diferents sobre la solució

El tall de l'N-240, convocat ahir a Juneda per la plataforma Prou Morts a l'N-240, va estrenar missatges de consens sobre quina és la millor solució per a la seguretat i la mobilitat de la via. La plataforma, formada per quinze ajuntaments i la Cambra de Comerç de Lleida, havia abandonat el discurs inicial de les declaracions de les Borges Blanques i de Montblanc, que prioritzaven el rescat de l'AP-2 i millores de seguretat a l'N-240 per eradicar l'alta sinistralitat de la via i dotar el territori d'una connexió ràpida entre Lleida i la costa tarragonina. Els darrers dos anys, la plataforma ha centrat el discurs en el desdoblament del tram de l'N-240 entre les Borges Blanques i Lleida, però els partits d'esquerra i les entitats Ateneu Popular Garriguenc i Conca22 havien continuat prioritzant el rescat. Fa dues setmanes, les dues parts van acordar pressionar conjuntament el govern espanyol –titular tant de l'autopista com de l'N-240–, tot acceptant les reivindicacions tant del desdoblament com del rescat.

El president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas, va declarar ahir durant la protesta: “S'ha avançat en el consens. Mai hem deixat de reivindicar el rescat. Les dues coses són importants i hem d'anar tots junts.” En la protesta d'ahir també van planar les declaracions de la subdelegada del govern espanyol, Imma Manso, que ha marcat el desdoblament com a prioritat número u de les comarques lleidatanes en els pressupostos de Foment. El portaveu de la plataforma, Enric Mir, va dir: “Ens alegra i espero tenir una porta oberta per mantenir una reunió amb Foment”. “És millor anar-hi conjuntament i insistir en el rescat i en el desdoblament”, va afegir.

Ara bé, la plataforma manté que el desdoblament és “la manera més directa, també per a la conselleria” de resoldre l'estat de la via, va manifestar Mir. Per la seva banda, el senador d'ERC, Miquel A. Estradé, assegura: “No volem trencar el consens. Prioritzem el rescat pel 2017. I un cop els camions passin per l'autopista, es veuran els trànsits i què li cal a l'N-240 ”. En Comú Podem se suma al consens, però també considera que “la prioritat és el rescat, perquè la seguretat no pot esperar al 2019”, va indicar el diputat al Congrés Jaume Moya. A l'acte de reivindicació hi van assistir càrrecs electes de tots els partits, excepte el PP i Ciutadans, i el president de l'Ateneu Popular Garriguenc.

LA FRASE

No volem trencar el consens; prioritzem el rescat pel 2017 i després ja es veurà què li cal a l'N-240
Miquel A. Estradé
SENADOR LLEIDATÀ D'ERC

LA FRASE

Ens sumem al consens, però la prioritat és el rescat. La seguretat no pot esperar al 2019
Jaume Moya
DIPUTAT lleidatà AL CONGRÉS d'EN COMÚ PODEM

LA FRASE

Mai hem deixat de reivindicar el rescat, les dues coses són importants i hem d'anar tots junts
Antoni Villas
PRESIDENT DEL CONSELL COMARCAL DE LES GARRIGUES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona