Infraestructures i serveis

Societat

Una trampa perillosa

Els dos Arenys reclamen solucions per al nus viari de l’autopista que els separa, on es produeixen múltiples accidents

Els alcaldes es reuniran amb els responsables de Trànsit

Segons els informes policials, s’hi han produït una trentena d’accidents amb ferits

Saltar-se el peatge central de l’autopista a Arenys de Mar i tornar-hi a entrar pel lateral representa un estalvi de prop d’un euro per als conductors que ho saben i miren de fer drecera. Una alternativa, però, que des de fa anys incrementa el trànsit i dificulta la mobilitat al nus de l’autopista que separa els dos municipis. Una cruïlla que s’ha convertit en un punt negre amb les entrades i sortides que conflueixen amb la carretera C-61 i on es produeixen cada setmana accidents de trànsit. La situació no és nova, però la sinistralitat i les infraccions comeses no s’aturen i els dos municipis s’han posat d’acord per buscar-hi solucions.

L’alcaldessa d’Arenys de Mar, Annabel Moreno (ERC), va traslladar la preocupació que està augmentant, al director general d’Infraestructures, Xavier Flores, i el 13 de juny amb l’alcalde d’Arenys de Munt, Joan Rabasseda (ERC), es reuniran amb els responsables de Trànsit de la Generalitat. “No sabem com però s’ha de replantejar aquest nus viari, pel perill que tenim amb tant de trànsit i accidents cada dia”, va afirmar Moreno. L’alcaldessa afirma que, segons els informes de les dues policies locals i dels Mossos d’Esquadra, s’han produït fins a una trentena d’accidents amb ferits en aquest punt en els darrers cinc anys. Això sense comptar les moltes topades diàries que no es comptabilitzen. “No és únicament els qui es volen estalviar diners, sinó que per estalviar-se temps també es fan imprudències i es corre massa”, assenyala l’alcaldessa.

Més enllà de la trampa de l’euro, hi ha altres infraccions que no deixen de repetir-se tot i els controls policials que poden dissuadir temporalment els conductors més impacients. Una de les infraccions, dins el terme d’Arenys de Mar, és a la sortida dels qui venen des del polígon de Valldegata o de l’autopista en direcció a Arenys de Munt i se salten el senyal de prohibit girar cap a Arenys de Mar i ho fan per anar a buscar el vial cap a Girona. “L’accés a Girona no està ben resolt perquè els camions no poden girar al nus”, manifesta l’alcaldessa. Això provoca que molts vehicles de gran tonatge i també els conductors que se salten el peatge central vagin a girar a l’altre costat del pont fins a l’entrada de la urbanització Aiguaviva i l’Ajup, dins el terme d’Arenys de Munt.

El regidor de Mobilitat d’Arenys de Munt, Àngel Castillo (ERC), reconeix que l’ordenació de l’espai s’ha de “repensar” per evitar problemes de mobilitat que obstrueixen l’entrada a les urbanitzacions on s’havia projectat una rotonda que finalment no es va fer. Uns metres més avall, a l’entrada de can Jalpí, també hi ha un dels punts negres on es produeixen més accidents. “És un niu de problemes quan creuen directament tot i que un senyal ho prohibeix”, diu el regidor. Es dona la coincidència que fa unes setmanes el consistori va aprovar una moció presentada pel PDeCAT, el principal grup de l’oposició, en què s’instava a fer una auditoria de seguretat en aquest tram de la C-61 i una comissió de seguiment entre els dos municipis. Tot i això, l’alcaldessa d’Arenys de Mar assegura que ja havia sol·licitat la reunió amb Trànsit, a la qual s’ha sumat el poble veí, amb la intenció de continuar les gestions després amb la direcció general de Carreteres i finalment amb la concessionària de l’autopista, Abertis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia