El consens sobre el traçat desencalla la millora de l'eix viari entre Reus i Lleida

La C-242 tindrà fins a nou metres d'amplada i se n'eliminaran els revolts més pronunciats

Un cop s'ha com­ple­tat la infor­mació pública i la tra­mi­tació ambi­en­tal (el Depar­ta­ment de Medi Ambi­ent blo­que­java la reforma per l'afec­tació al parc natu­ral del Mont­sant), el DPTOP ha defi­nit el traçat de con­di­ci­o­na­ment de la car­re­tera C-242 entre Tor­re­bes­ses i Alforja divi­dint-la en dos trams: de Tor­re­bes­ses (Segrià) a Ull­de­mo­lins (Pri­o­rat) i d'aquí a Alforja (Baix Camp). I es refor­marà un ter­cer tram, entre el coll de l'Albarca i Pra­des (la car­re­tera T-701).

En el pri­mer tram, s'hi cons­trui­ran vari­ants que sua­vit­za­ran els revolts entre Tor­re­bes­ses i la Gra­na­de­lla i es reforçarà el ferm perquè no s'eixam­plarà la calçada, men­tre que des d'aquest punt fins a Ull­de­mo­lins sí que es modi­fi­carà l'ample de la via de cinc a nou metres. D'aquesta manera, s'hi podran enca­bir dos car­rils de 3,5 metres i vorals d'un, així com també es cons­trui­ran fins a sis vari­ants per millo­rar els revolts. A més, es cons­truirà un pont de 30 metres sobre la riera de Vall­ma­jor, a la Gra­na­de­lla, i s'eixam­plarà el que passa sobre el riu Pra­des a Ull­de­mo­lins. Els acces­sos que ja exis­tei­xen actu­al­ment s'adap­ta­ran amb inter­sec­ci­ons en forma de T.

El tram que va fins a Alforja també s'eixam­plarà a nou metres i se'n cor­re­gi­ran els revolts, però apro­fi­tant al màxim la pla­ta­forma actual intro­duint-hi vari­ants peti­tes. La reforma, però, no pre­veu cap vari­ant a Cor­nu­de­lla, sinó que la via apro­fi­tarà la tra­ves­sera actual pel mig del poble, tot i que, en canvi, se'n reforçarà el pavi­ment. A més, als pas­sos pels colls d'Albarca i d'Alforja, el punt de discòrdia amb el Depar­ta­ment de Medi Ambi­ent, s'hi cons­trui­ran via­duc­tes per mini­mit­zar les afec­ta­ci­ons ambi­en­tals i s'ajus­tarà el traçat. També es faci­li­tarà la con­nec­ti­vi­tat cre­ant inter­sec­ci­ons noves i cons­truint-hi roton­des.

D'altra banda, la car­re­tera T-701, que con­necta el coll d'Albarca amb Pra­des, també es refor­marà. És un pro­jecte del qual ja s'ha adju­di­cat la redacció. L'obra per­metrà eixam­plar la via als 8 metres i, tot i apro­fi­tar al màxim el traçat actual, se'n faran vari­ants peti­tes per millo­rar la segu­re­tat en la con­ducció. Una de les vari­ants com­por­tarà la cons­trucció d'un pont de 45 metres de lon­gi­tud per cre­uar el tor­rent de Pra­des.

La variant de les Borges del Camp, a punt d'aquí a un any i mig

Les obres que ja han començat són les del tram de la C-242 que passa per les Borges del Camp. De fet, el pas per l'interior del poble es reconvertirà en una variant que permetrà evitar el pas del trànsit per l'interior i connectar-lo directament amb la carretera N-420. Aquesta variant tindrà una longitud de 2,1 quilòmetres i transcorrerà per l'oest del municipi. Els treballs comporten una inversió de sis milions d'euros i tenen una durada prevista d'un any i mig.

Una reforma llargament reivindicada

El projecte de reforma de la carretera C-242 ve de lluny, des de l'any 2001, i, de fet, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques s'havia compromès a tenir iniciats els treballs l'any 2007. Així li ho van recordar la vintena d'alcaldes de les cinc comarques implicades en un acte a la Granadella ara fa poc més d'un any, quan van signar un manifest de suport a la reforma que millorarà la comunicació de l'eix Mediterrani-Cantàbric. Medi Ambient havia bloquejat el projecte pel desacord amb l'amplada prevista, especialment al coll d'Albarca, que queda dins del parc natural del Montsant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.