Infraestructures i serveis

Organyà i Fígols i Alinyà ja estan units pel túnel

Els extrems estan connectats i les obres continuaran amb l’eixamplament de la calçada

Es preveu acabar el 2020

Els treballs d’excavació del túnel de Tresponts, entre Organyà i Fígols i Alinyà, a l’Alt Urgell, es van acabar ahir. Després de nou mesos d’excavació i d’haver perforat els 1,3 quilòmetres que hi ha a l’interior de la galeria principal del túnel, al voltant de les onze del matí d’ahir es va produir la tradicional calada.

Entre els assistents a la calada, que es va produir a uns 500 metres de la boca nord, hi havia el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, juntament amb diversos alcaldes i el president del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Miquel Sala.

Les obres, que continuaran ara amb l’eixamplament de la calçada, han de servir per condicionar un tram sinuós de 3 quilòmetres a la carretera C-14 i està previst que acabin a finals de l’any vinent. Concretament, les millores afectaran el pas per Organyà i Fígols i Alinyà a l’Alt Urgell i fins a l’encreuament amb la via que va fins a Montant de Tost, a Ribera d’Urgellet.

Per Calvet aquestes obres, que tenen un pressupost de 35,4 milions d’euros, serviran per “vertebrar i cohesionar” el territori i per millorar la seguretat de la carretera C-14 en aquest punt. Per aquest motiu, va remarcar que aquesta actuació és, ara per ara, la més important des del punt de vista pressupostari del seu departament, fet que “demostra la voluntat de teixir un país viu”.

LA XIFRA

9
mesos
ha durat l’excavació del túnel, que ha permès perforar els 1,3 quilòmetres que ocupa la galeria principal.

Calvet veu més favorable desviar els camions per l’AP-2

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va defensar que considera “més favorable” desviar la circulació dels vehicles pesants des de l’N-240 cap a l’autopista AP-2. Segons Calvet, desviar-los cap a l’AP-2 entre Lleida i Montblanc serà molt millor que no pas continuar fent-ho entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, a l’Alt Camp. Calvet, que ja ha pactat el canvi amb el Ministeri de Foment, va explicar que l’aplicació de la política de descomptes en els peatges per la prohibició de pas per aquesta carretera ha constatat que “no acaba de ser del tot eficient”. També considera que el canvi beneficiaria la “competitivitat” de les empreses i milloraria la seguretat de l’N-240. Calvet espera poder tancar l’acord durant les pròximes setmanes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona