Infraestructures i serveis

Organyà i Fígols i Alinyà ja estan units pel túnel

Els extrems estan connectats i les obres continuaran amb l’eixamplament de la calçada

Es preveu acabar el 2020

Els tre­balls d’exca­vació del túnel de Tres­ponts, entre Organyà i Fígols i Alinyà, a l’Alt Urgell, es van aca­bar ahir. Després de nou mesos d’exca­vació i d’haver per­fo­rat els 1,3 quilòmetres que hi ha a l’inte­rior de la gale­ria prin­ci­pal del túnel, al vol­tant de les onze del matí d’ahir es va pro­duir la tra­di­ci­o­nal calada.

Entre els assis­tents a la calada, que es va pro­duir a uns 500 metres de la boca nord, hi havia el con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Damià Cal­vet, jun­ta­ment amb diver­sos alcal­des i el pre­si­dent del Con­sell Comar­cal de l’Alt Urgell, Miquel Sala.

Les obres, que con­ti­nu­a­ran ara amb l’eixam­pla­ment de la calçada, han de ser­vir per con­di­ci­o­nar un tram sinuós de 3 quilòmetres a la car­re­tera C-14 i està pre­vist que aca­bin a finals de l’any vinent. Con­cre­ta­ment, les millo­res afec­ta­ran el pas per Organyà i Fígols i Alinyà a l’Alt Urgell i fins a l’encre­ua­ment amb la via que va fins a Mon­tant de Tost, a Ribera d’Urge­llet.

Per Cal­vet aques­tes obres, que tenen un pres­su­post de 35,4 mili­ons d’euros, ser­vi­ran per “ver­te­brar i cohe­si­o­nar” el ter­ri­tori i per millo­rar la segu­re­tat de la car­re­tera C-14 en aquest punt. Per aquest motiu, va remar­car que aquesta actu­ació és, ara per ara, la més impor­tant des del punt de vista pres­su­pos­tari del seu depar­ta­ment, fet que “demos­tra la volun­tat de tei­xir un país viu”.

LA XIFRA

9
mesos
ha durat l’excavació del túnel, que ha permès perforar els 1,3 quilòmetres que ocupa la galeria principal.

Calvet veu més favorable desviar els camions per l’AP-2

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va defensar que considera “més favorable” desviar la circulació dels vehicles pesants des de l’N-240 cap a l’autopista AP-2. Segons Calvet, desviar-los cap a l’AP-2 entre Lleida i Montblanc serà molt millor que no pas continuar fent-ho entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, a l’Alt Camp. Calvet, que ja ha pactat el canvi amb el Ministeri de Foment, va explicar que l’aplicació de la política de descomptes en els peatges per la prohibició de pas per aquesta carretera ha constatat que “no acaba de ser del tot eficient”. També considera que el canvi beneficiaria la “competitivitat” de les empreses i milloraria la seguretat de l’N-240. Calvet espera poder tancar l’acord durant les pròximes setmanes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia