Infraestructures i serveis

Mig any per refer la línia de tren entre Blanes i Malgrat

Territori calcula en cinc milions d’euros l’obra per refer el pont d’en Pitxota, que “s’impulsarà immediatament”

El servei ferroviari entre Blanes i Malgrat de Mar, interromput per l’esfondrament dels ponts d’en Pitxota, trigarà entre sis i nou mesos a restablir-se. Els desperfectes greus afecten les línies R1 i RG1, les quals van tenir el servei interromput entre Arenys i Maçanet. Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat, va detallar ahir que s’havien posat en contacte amb Adif, després que la Tordera arrossegués el pont, per fer la primera avaluació sobre el temps que es poden allargar les reparacions i adverteix que aquest termini es basa en una primera aproximació.

Mentrestant, el conseller subratlla que s’haurà de configurar un servei de transport públic alternatiu que cobrirà part del trajecte amb busos. Renfe encara està estudiant quina seria la forma més eficaç de donar servei als passatgers. Calvet es va traslladar ahir a les comarques gironines, va afirmar que la resta d’afectacions a la xarxa viària i ferroviària s’estan “gestionant i resolent”. Pel que fa a les carreteres, Territori calcula en 5 milions d’euros l’obra d’emergència necessària per refer el pont entre Malgrat i Blanes, que afirma que “s’impulsarà immediatament”.

Les afectacions sobre el servei ferroviari es van estendre arreu del territori. En les primeres avaluacions fetes per Adif, els danys més importants s’han produït a l’R1, la línia que connecta Barcelona amb Maçanet, passant per Mataró. A part de l’esfondrament del pont, Adif va registrar inundacions greus entre Malgrat de Mar i Blanes i una acumulació de sorra i pedres pel fort onatge entre Arenys de Mar i Malgrat. També s’hi van sumar les afectacions a les infraestructures de senyalització i comunicacions en tota la línia. A l’R2 Nord, que també passa per les zones més afectades del nord-est de Catalunya, el servei només va ser interromput entre Sant Celoni i Maçanet. Sobre la línia que connecta Barcelona amb Vic i Puigcerdà, l’R3, el servei estava interromput a partir de la Garriga. Les afectacions es van concentrar al túnel de Vic, on el personal d’Adif va dedicar-se a treure l’aigua acumulada amb l’ajuda del servei de bombers i a reparar despreniments en diversos punts de la línia entre Vic i Puigcerdà.

LA XIFRA

5
milions d’euros
són els que costarà refer el pont de la carretera entre Malgrat i Blanes, afectat per la borrasca ‘Glòria’.

LA FRASE

Cal assegurar que el transport públic continuï sent el més eficient possible per als usuaris de la zona
Damià Calvet
conseller de territori i sostenibilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona