Infraestructures

Prop de 500 persones protesten contra el traçat de l'A-7 que trinxa Campredó

Els manifestants van tallar durant un quart d'hora l'autovia entre Tortosa i l'Aldea

A quarts d'onze del matí eren pocs els que ja estaven concentrats a la plaça de l'església de Campredó. Però poc a poc la presència de manifestants va augmentar. Tant veïns de Campredó com de la Font de Quinto, així com, també, els propietaris dels terrenys que es veuran afectats pel traçat de l'A-7 proposat pel Ministeri de Foment, van acudir a la protesta. Encapçalats per un grup de xiquets i xiquetes, que portaven les pancartes i banderes amb el lema de la protesta, els 500 manifestants va sortir de la plaça per dirigir-se a l'autovia entre Tortosa i l'Aldea.

Un cop allí van ser tallats els dos sentits de la marxa i es van llegir dos manifestos. En el primer es relatava quin seria el futur d'aquest poble i de la Font de Quinto si l'actual traçat de l'autovia marcat per Foment es dugués a terme. En el segon, llegit per Joan Sanahuja, l'alcalde Pedani de Campredó, es va reivindicar que el traçat proposat pel ministeri «és inadmissible i inacceptable, ja que provocarà l'asfíxia del poble i, en conseqüència, de les generacions futures». També es va demanar «amb respecte però amb contundència i rotunditat», que s'estudiïn noves propostes del traçat.

La manifestació va tenir la presència dels representants d'altres poblacions, com ara l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i dos regidors de l'Aldea i Amposta, ja que el rebuig al traçat té el suport de moltes poblacions veïnes.

Un cop acabada la manifestació, Sanahuja es va mostrar molt satisfet, a causa de l'afluència de gent que hi va participar, però va assegurar que des de Campredó «la lluita continuarà per intentar donar resposta al canvi de traçat», ja que tant Sanahuja com altres campredonencs no entenen aquesta situació. Molts veïns del poble, com ara Pili Sebastià, veuen més factible que enlloc de fer un nou traçat per l'autovia «s'alliberin els peatges de l'autopista, i d'aquesta manera no cal fer mal als veïns», va manifestar Sebastià. No obstant això, Sanahuja va assegurar que la infraestructura «és necessària pel territori», i que «donaran suport a qualsevol traçat que no separi el poble».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona