L'estació de Renfe de Barberà es posa al dia en un temps rècord
El delegat del govern va visitar ahir unes obres que s'acabaran a finals de juliol
Els ciutadans de Barberà i de Badia que utilitzin l'estació de Renfe situada a la primera d'aquestes dues localitats ben aviat ho podran fer amb més comoditat, gràcies a les obres que s'hi fan des de principi d'any i que són finançades íntegrament per l'Estat. A partir de finals de juliol, que és quan es creu que s'acabaran les actuacions, ja no serà necessari anar fins a l'andana de l'edifici per comprar el bitllet de tren, ja que tant l'adquisició com la validació del bitllet es podran fer a cada costat de la via. A més, l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda serà total, atès que s'habilitaran un ascensor a la banda de Barberà i una sèrie de rampes d'accés a la de Badia. Així mateix, es permetrà que el trasllat a peu d'un nucli urbà a l'altre sigui encara més fàcil a partir d'un túnel subterrani independent de l'estació.
Joan Rangel, el delegat del govern a Catalunya, ahir va ser a Barberà per comprovar personalment l'estat de les obres i per rebre les explicacions de Miguel Ángel Campos, director general de l'explotació de la infraestructura d'Adif, l'entitat pública empresarial dependent del Ministeri de Foment. Rangel va mostrar la seva satisfacció per l'aposta estratègica estatal per millorar les condicions de bona part de les estacions de ferrocarril catalanes, «un dels mitjans de transport amb més futur», en paraules seves, i va destacar la voluntat manifesta d'entesa entre l'administració que representa i els ajuntaments. En aquest sentit, va agrair el compromís públic de l'alcaldessa de Barberà, Ana del Frago, de «seguir treballant quan s'acabin les obres perquè anar d'una banda a l'altra de la via amb el carret d'anar a comprar o un cotxet sigui més fàcil que mai».
A l'acte també hi van assistir regidors tant de Barberà com de Badia. I és que les millores a l'estació, amb un pressupost global d'1.464.316,36 euros, signifiquen un pas absolut cap a la modernitat. Al marge de l'eliminació de les barreres arquitectòniques i la implantació de màquines expenedores i de torns d'accés, les obres també significaran un augment de la longitud de les andanes fins als 200 m, cosa que farà augmentar tant la capacitat de l'estació com la qualitat dels combois de la línia Barcelona-Manresa. I la instal·lació de nou paviment –amb bandes especials per indicar la proximitat de les vies a persones amb deficiències visuals– i de noves marquesines també millorarà l'aspecte exterior de l'equipament. L'edifici de l'estació també s'està remodelant per oferir serveis de més qualitat, com ara el dels lavabos, i s'està optimitzant l'aparcament per arribar a les 28 places, algunes de les quals especials per als discapacitats.
El FEIL, al dia
Joan Rangel també va aprofitar la visita a Barberà per comprovar l'estat de dues de les obres més importants que s'hi estan desenvolupant amb el finançament del fons estatal d'inversió local: l'adequació d'un aparcament de superfície a Can Serra i la urbanització del carrer Cerdanyola, que permetrà tenir un nou accés a la ciutat des del sud, i la construcció d'una planta de recollida pneumàtica per als barris del Parc Europa i del Parc Central del Vallès.